Vinterregn - bläh

Natten mot lördag vaknade jag av att det smattrade på altantaket. Ösregn i slutet av november! Jag blev nästan gråtfärdig... Slänten utanför framsidan av mitt radhus var alldeles grön igen. Svårt att somna om var det också men efter några timmar gick det. Alltså sov jag lite längre in på fm än vad jag tänkt mig. 
 
Det var det värt - för när jag vaknade var världen vit igen! Å stora, stora snöflingor trillade ner rätt intensivt en stund. Så lite kan det behövas för att göra en trött liten tant glad en lördags förmiddag!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Snigel

Jomenvisst är det trist när snön regnar bort. Det blir så mörkt ute.

2015-12-01 @ 06:21:03
Postat av: Gubben

Längtar inte till snö, fast Helga som besökte oss igår behövde inte kommit. Plåttaket på förrådet i stan lossnade lite.

2015-12-05 @ 06:52:22
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0