13dag

I går jobbade jag till klockan fyra på eftermiddagen: Utan att förta mig, lite barn och bra med personal. Lite tid till att städa i hyllor och till trevliga samtal med jobbarkompisar och tid att  vara när och krama behövande barn. 
 
Direkt från jobbet for jag till min kompis Elisabeth i en liten by utanför stan, dit var jag bjuden på middag med övernattning! Hon hade också bjudit in ett par som hon brukar umgås med där i byn. Jättetrevligt hade vi och gott som bara den var det.
 
Kylan har ju kommit rätt intensivt sista dagarna så när vi sent omsider skulle äta frukost (vid lunchtid!) idag funderade vi på om vi sedan skulle ta en promenad eller spela Alfapet. Det blev det sistnämnda; promenad kändes inte så lockande med en liten isande vind och 23 stycken minusgrader. 
 
Efter det oavgjorda alfapetet (har aldrig hänt oss!) begav jag mig hemåt. Det må vara kallt men det är vackert eftersom vi faktiskt fick lite snö i början på veckan.
 
Så nu sitter jag här i soffan och funderar på om jag ska göra nåt. Det har jag i och för sig funderat på i flera timmar nu samtidigt som jag slösurfat och slötittat på tv:n. Känns som ett bra koncept, tror jag fortsätter med det.
 
Dessutom så borde väl glöggen vara slut så här på trettondagsafton ? Min är inte det, så det kanske bör åtgärdas?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gubben Mhats. Blogg

Glöggen måste givetvis åtgärdas☺. Slö tittar lite på tv kommer nog lägga mig och läsa en bo.

2016-01-06 @ 21:24:00
URL: http://mhats.blogg.se/
Postat av: Annika hon själv

Japp, åtgärdade glöggen så nu är julen nog slut!

2016-01-08 @ 23:15:46
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: Micke

Börjar ju inte mitt jobb förrän imorgon, har varit ett skönt lov detta på många vis.
Hade helst varit hemma ett tag till men det ska bli kul att träffa kollegorna imorgon och sen ungarna på Tisdag.
(Är ju snart Februarilov och sen påsklov så snart blir det semester igen) :)

Glöggen brukar bli stående här av nån konstig anledning...har en egengjord som stått ett år...den får stå ett år till.

Undrar om sådant kan bli för gammalt?

Ha en skön Söndag nu.

2016-01-10 @ 12:13:52
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Annika hon själv

Vet inte om hemmagjord glögg kan det men den man köper brukar ju ha nåt utgångsdatum nå månader efter jul.

2016-01-10 @ 19:22:36
URL: http://amatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0