Jag tycker inte om barn...

Idag har jag haft en sådan där dag, nåja eftermiddag som känts som blä, usch och elände. Det sk arbetsmatrialet har inte varit så kul att hantera...Kan det bero på fullmånen?
I allafall så sa jag till en kollega på grannavdelningen: Idag är en sån´dag när jag inte tycker om barn.
 
Jamen ni ser ju - vilken eländes kommentar! Får man ens tänka tanken och än mindre kanske säga den?! Som tur var så tog hon det på rätt sätt -  hon skrattade och sa: Oj, är det en sån´dag. Å jag svarade henne att det faktiskt inte är alla man kan säga så till utan att de upprörs.
Till vän av ordning: det var varken barn, föräldrar eller annan personal i närheten.
 
Ibland är det i min yrkesvärld, liksom i många andra yrken på galghumorn och på den snabba, icke riktigt rumsrena kommentarer man överlever. Föörmågan att se bortom det uttalade, att på en sk grisblink fatta hur det är ställt. Man vet att idag är det blä,usch och elände - i morgon är en annan dag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0