Matlagning

Tittar på Masterchef Australia  i kväll. Jag är egentligen lite anti mot matprogram - de är så många. Men nu råkar det vara final och det ÄR spännande. Dessutom lagar de maträtter som jag inte har en aning om att de finns...
 
Jag var en gång en sån där som tyckte det var rätt kul att laga mat men någonstans på vägen gick det över. Jo, jag kan tycka emellanåt att det är kul att pröva på ett nytt recept. Men det blir inte så  ofta - under veckorna är jag trött och hungrig när jag kommer  hem. Då ska det gå undan att få fram maten på bordet! 
 
På helgerna - tja, då har jag ju egentligen tid men oftast så har jag inte så mycket lust att ägna tid åt matlagning. Det kan ju bero på att jag oftast äter själv.
 
Jag inser ju någonstans att jag förmodligen kommer att fortsätta vara i den situationen - så jag måste väl skärpa till mig! Kanske laga nåt i allafall en av dagarna som jag kan äta i några dagar.
 
Nu väntar en ny arbetsvecka, rätt kort - förutom att det är s k röd dag på fredag så har jag semester på torsdag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0