puh....

Idag höll orken på att ta slut trots två mycket kompetenta vikarier. Så jag mejlade min chef och kanske, kanske törs hon nu ta tag i det hela. Mitt arbetslag går på knäna pga långvarig och allvarlig sjukskrivning på en personal, vik är en annan i arbetslaget. Så vi har vikarie för henne. Å så är det en till som varit sjuk i veckan och förmodligen blir i några dagar till.
 
Ja därtill har vi en barngrupp som inte bara är spretig utan också väldigt mycket krävande. Å osams...då diagnoserna krockar lite mer än titt som tätt...
 
Nåväl, tror chef fattade att hon måste försöka stabilisera upp hos oss och förhoppningsvis löser det såsom vi har föreslagit. Men det handlar också om att hon i såfall förmodligen måste ta en rejäl diskussion med en lärare i en annan klass. Eftersom det i såfall är den läraren som får släppa en personal och dessutom ta emot vikarie. 
 
Ja, det kan låta luddigt och gnälligt men jag orkar inte vara mer tydlig än så. Förmodligen är det mest bara lite "tyck-synd- om" jag är ute efter, hahha!  
 
 
Bildresultat för trött
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Snigel

Det är slitigt när man måste fylla upp med vikarier. Inte nog med att en ordinarie är borta, dessutom får minst en ord hjälpa vikarien till rätta. Det tar tid innan det rullar på som vanligt.

Svar: Ja, precis så !
Annika

2017-04-28 @ 06:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0