Semester

Jag lämnade in min semesteransökan för sommaren för några veckor sedan. Det var ju inte så lätt eftersom jag inte har en aning om vad jag göra på semestern! 
 
Fast att jag ska vara i stugan nån vecka eller två är givet - funderar på om jag kan bo där t  o m de veckor jag jobbar. Det tar nog ca 30-40 minuter med bil att köra in till det dagliga värvet. Det är ju inte så blodigt. 
 
Jag har delat upp min semester i två delar -  först två veckor och sedan jobba i tre för att sedan ha lika många veckor i semester. Det är ett "koncept" som jag haft i flera år - gillar det för det känns som om sommaren blir längre och det är skönt att ha lite ledigt strax innan stora allvaret drar igång.
 
Dessutom har jag ju ett bra jobb - är det bra väder kan vi verkligen njuta av det och anpassa verksamhetens innehåll efter det. Å är det dåligt väder så anpassar vi också verksamheten, dessutom så kan man glädjas åt att man inte har semester just då!
 
F ö så har jag i kraft av min ålder 32 semesterdagar/år. Å jag sparar alltså lite för att ha framöver hösten och vintern - måste ju hälsa på dottern lite nu och då! Eller åka nån sväng nånstans bara för att jag behöver. Det är skönt. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Snigel

På mitt jobb kör vi två semesterperioder, före resp efter sommarmarknaden, och byter varje år. I år har jag första perioden, nästa år har jag andra, o s v. Jag har en del sparade dagar också - kan vara bra att ha när jag känner för lite ledigt under resten av året! ;)

2017-04-11 @ 07:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0