Massage=energipåfyllnad

 
I dag började jag tidigt och slutade sålunda också tidigt - tre på eftermiddagen gled jag glatt iväg från jobbet. Till min "prat-tant"  (vi kallade henne så jag och dottern när jag gick på samtal då hela jag bar på utmattningssymptom)  för lite massage. Så ljuvligt!  Hon är kring sjuttio år och knådar som få.
 
Egentligen skulle jag kanske åkt hem och vilat efteråt - det brukar vara skönt. Men jag var rätt energifylld och kom helt plötsligt mig för med att göra lite ärenden. Bl a ta kort till förnyelsen av körkortet. Hej och hå, tur det sällan är någon som tittar på det...Ibland använder man ju det för att legitimera sig om man t ex är med i en sk kundklubb. Men då scannar det ju bara, knappast nån som tittar på kortet och sedan på mig för att se om vi är samma en. Kanske är det ganska likt det där kortet men jag vill gärna tro att jag är lite vackrare än den där stirrande, oklippta tanten!
 
Kände mig rätt nöjd med mig när jag kom hem, så att sitta i soffan och kolla tv var helt klart godkänt.  Nu är det återigen dags att sova lite. I natt vaknade jag vid fyratiden och förstod inte varför eftersom jag kände mig så trött. Efter ett toabesök lyckades jag somna om på en gång! För att vakna en timme senare...då var jag i allafall rätt pigg. 
 
Jag skulle egentligen vilja kunna sova lite längre men det vill sig inte - sex timmars sömn är tydligen vad jag behöver. Är det normalt?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0