Dagens väder

Ja ni blir väl utmatterade av alla mina väderleksrapporter...men den här vintern är fasen inget att ha! I morse var det -3. OCH det samtidigt som det regnade!!!
 
Det blev så klart halt, det välkända begreppet snorhalt räcker inte till för att beskriva...Jag kom dock fram till jobbet i tid. Fast jag har nog aldrig sett så många försiktiga bilister på vägen dit. Det som inte var det blev nog, t ex hen som körde bakom mig. Jag stannade för en tonårsflicka som stod vid ett övergångställe. Bromsade i god tid så det såg nog hen därbakom. Men eftersom det nog var lite för kort avstånd mellan våra bilar fick hen lov att ta upp en lite gir på trottoaren för att inte köra in i Martabilen min. Därefter var det betydligt längre avstånd mellan våra bilar!
 
 
Relaterad bild
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Ja förra veckan här var det snorhalt minsann, naturligtvis den dagen på veckan vi skulle ner till vårdcentralen...höll på att bli ambulans istället men vi klarade oss....hujeda mej.

Hålla avstånd ska man ju göra även vid sommarväglag ju...synd att inte alla fattar det...åtminstone på vintern.

Ha de fint nu. :)

2017-02-25 @ 12:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0