Årsmöte

Ikväll har jabig varit på årsmöte och bio. Eller rättare sagt årsmöte med bio. 
Det var årsmöte i den fackliga lokalavdelningen. I en av stadens biosalonger bjöds kaffe och en rejäl macka innan årsmötesförhandlingarna. Därefter pop-corn och läsk till filmen Lalaland. 
 
Ett litet annorlunda grepp för årsmöte, konceptet drog nog några extra folk till mötet. Jag gillar årsmötet - för ofta hinner man träffa några gamla kollegor och kursare och surra lite. Så även ikväll.
 
Sen gillar jag fackets årsmöte av andra orsaker också. Eller jag gillar facket. Men det tar vi en annan gång.
 
Filmen var till stor del en s k "feel good" film. Fast det tog nog närmare 45 minuter innan den riktigt hade mig i sitt grepp. Men jag förstår varför den fick pris för bästa ljus på Oscarsgalan! Helt magiskt !
 
Å nu  är det godnatt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0