Babiantrött

igår var en seg dag -  igen. Så seg att jag glömde skriva i bloggen...
 
Nu ä rmitt hem i total kaos och därtill ostädat. Jag är trött som en babian, eller som vilket djur som helst som behöver sova.
 
Idag beslöt jag mig för att ställa på dotterns bil då det verkar bli en stund på verkstaden för Marta.Jamen, tror ni den startade?! Stått i garage sedan början av januari... givet att batteriet var tomt.Trött och less gick jag hem.
 
Väl hemma kändes det som om inget går min väg just nu. Så jag var både arg och gråtfärdig. Men med en tallrik youghurt och en äggmacka samt alldeles för många chokladbitar ur Aladdinasken återvände livsandarna. 
 
Jag ringde gudbarnens far som så smånningom kom med fru och laddare till  garaget, satte batteriet på laddning och så for vi och handlade. Jag behöver så klart handla en massa - får besök ons- sön. Men jag är så slut av att det går så tungt med bilar mm nu så jag kom knappt ihåg någonting av jag behöver. När vi kom tillbaka efter ca en timme så startade den på första knycken.Jag körde en sväng för att den skulle få bli varm. Å nu är det bara att hålla tummarna för att den startar i morgon....
 
Jag behöver tvätta, plocka ihop, städa, röja kylen och bädda rent. Det tänker jag inte göra. Jag går och lägger mig istället för nu är orken slut både fysiskt och mentalt...
 
 
19/100
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det är surt med urladdade batterier...både i bilen och en själv....bara att ladda upp och köra vidare.

Choklad är gott ;)

2017-03-25 @ 19:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0