Surkväll

(Japp, det börjar ju bra det här med att blogga i 100 dagar...höll på att glömma min ambition! Men jag hinner innan midnatt ser det ut som.)
 
Kvällen har varit rätt sur - vilket är lätt hänt när det är städning på programmet. Idag gick jag ändå in i städningen med energi och, nåja, inte direkt glädje utan mer ett mått av acceptans att det skulle göras. Tog fram dammsugare och satte igång i köket, hann inte ens klart innan den la av. Nej, det är inget gammalt ök som jag haft i 350 år utan endast ett par år gammal. Närde en stilla förhoppning att det var eluttaget som felade men icke det. 
 
I höstas öppnade Net-on- net en butik här i staden och jag var och köpte mig en dammsugare till stugan. En Electrolux som verkade helt okej efter en snabb Googlering. Den har inte kommit ut till stugan ännu så den plockade jag upp. Tjoho, här skulle städas! 
 
Tio minuter senare slutade den också att fungera...
Men alltså - hur är det möjligt?!
 
Sa jag att bilen inte startade i morse? Det går bra nu.
 
 
 
 
Ps. Men favvoungen kom hem ikväll och blir hemma några dagar - det uppväger mycket!
 
 
Bildresultat för dammsugare clip-artbild lånad från internet
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0