Vaken i ottan

I går somnande jag vid 11-snåret på kvällen. Det var väl en rätt bra tid, kan man tycka. Problemet var bara att jag vaknade tjugo i fem i morse...
 
Pigg och utsövd kände jag mig märkligt nog. Så efter att ha legat och läst en timme klev jag upp och for iväg. På Itrim och rev av ett träningspass. Sen for jag på jobbet. Kände mig fortfarande pigg. 
 
Frampå eftermiddagen avtog piggheten en del, vi har barn som nästan suger musten ur en. Så var det idag. Det sliter på psyket, minst sagt. Jag klarade dock av dagen, fick nån penna kastad på mig och nåt "fulfinger" emot mig och fick höra att jag är ett pucko. Samt nån smäll. Det är ju gulligt med barn eller hur?
 
Nåväl, både jag och barnen överlevde eftermiddagen. Efter jobbet hade jag en tid hos min lilla knådartant. Jisses, vilka nypor hon har. Det var en skön massage av min rygg och mina axlar som avslutades med att hon "sträcker" mig. Helt plötsligt kände jag mig en decimeter längre! 
 
Jag tog mig en inköpsrunda eftersom kylskåpet ekade lite tomt. En timmes vila på det före middagen. Bara vila, inte somna. Det gick bra. Men om jag går och lägger mig nu, strax efter 22, vaknar jag väl vid fyra-snåret....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0