Prinsessan Råsa

 
Mitt i sommaren, en av alla varma dagar, blev hon min. Vi har gjort en del turer fram och åter till jobbet och några andra svängar. Helt plötsligt orkar jag cykla uppför alla backar jag har i min närhet. Det är alltså en elcykel. 
 
När jag var till sjukgymna..fysioterapeuten med mitt inflammerade knä så sa han att cykla är bra. Jag mumlade lite skamsen; Jag har köpt en elcykel.... "Perfekt" svarade han!
 
Nu kommer den att snart få gå lite i vinterdvala, tänker inte hasa mig nerför alla backarna (konstigt nog så är det samma backar som ibland är uppförsbackar!)  på halka och snö. 
 
Färgvalet var  inte givet - den fanns bara inne i rosa, hade jag väntat hade det kunnat komma en grå. Men herregu - om jag nu cyklar efter att i flera år undvikit det, då ska jag väl inte banga för att den är rosa?! 
 
Jag brukar parkera den utanför chefens fönster, jag har sagt att jag litar på att hon som chef ser till att ingen stjäl henne!
 
När jag pratar om henne kallar jag henne Prinsessan Råsa. 
 
(och nu låtsas vi inte om det faktum att jag inte skrivit i min blogg på månader....)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Borde jag nog investera i...eller så blir det en motionscykel framför tv,n ;)

Hoppas du har det bra :)

2019-02-11 @ 15:09:13
URL: http://guldkryckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0