En kväll i juni

Dags för midsommar - ännu en helg när man förväntas vara pigg och glad och umgås. Jag är inte pigg och inte glad men inte heller opigg och ledsen. Lite dämpad kanske, trots att det fanns något som livad upp min dag. Tack Hildegun!


Dagen, eller kvällen snarare, har innehållit lite tråkiga nyheter - http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=525254&avdelning_1=101&avdelning_2=142 - en av de omkomna är nära släkt till ett av barnen jag jobbar med. Det är förståss i sig en tragedi när sådana här olyckor inträffar och jag får nästan andnöd när jag tänker på hur det ska kännas de där sista men förmodligen både evighetslånga och korta sekunder innan planet slår i backen....När det sedan visar sig att det finns en koppling till de barn jag jobbar med så blir det på något vis än ohyggligare. För några år sedan var det en annan olycka vid samma flygfält och då var det en jobbarkompis som miste sitt rätt vuxna barn. Så ofattbart, så oerhört tragiskt. Så fort livet ställs på spets och förändras. En förändring som ingen vill ha, inte vill bli drabbad av.


Jag önskar er en underbar midsommarhelg! Fotbolls-EM fortgår ändå, sorry Anki mfl! Eftersom Sverige nu är ute ur turneringen kan jag ge Spanien mitt fulla stöd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0