Student och cykel, dagens uppdrag!

Idag är jag ledig, igen. Frukosten är intagen ute. På altanen där förmiddagssolen redan är intensivt varm.
idag ska jag på student. Tänk så stort det blivit de sista tjugo åren igen. När jag gick ut gymnasiet så var det inte så mycket stök som nu.

Det är min guddotter som tar studenten. Hon är yngst i en skara på fyra barn och jag har haft förmånen att få bli gudmor åt dem alla. Det är lite häftigt att få det förtroendet fyra gånger i samma familj eller hur?
För barnen har jag varit deras gudmor och mammas kompis. Inte mammas kompis och deras gudmor. Ni förstår skillnaden va?

Mitt lilla barn är student om ett år...var tog de vägen alla åren? 

Själv ska jag innan studentfirandet premiärcykla till Konsum. Det är inte så att jag varit utan cykel,näe, utan att jag tycker det är lite tråkigt att cykla.  Eller snarare mycket tråkigt. Dels för att det är så många backar uppför hem och dels för att magen är i vägen. Någonstans i bakhuvudet har jag dock bestämt att jag ska cykla mer i år än jag gjorde i fjol. Vilket jag tror var tre möjligen fyra gånger...Hur svårt kan det vara att knäcka det antalet, tycker väl ni som cyklar i ur och skur och i alla backar med lätthet varse de går uppåt eller neråt. (Tre, fyra dagar är väl möjligen de ni inte cyklar på en sommar.)  Det är faktiskt inte lätt alls, motståndet mot att svinga sig upp på den sk stålhästen är stort och lite till.

Men nu kan jag inte sitta här och skriva längre - mot dagens uppdrag:  cykling och student!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0