Semester, så skönt...?

Å hur mycket hinner man på semestern? Jag har tvättat bautatvätten och strykit ännu mer. Å så håller jag på med vår lilla toa - röjer igenom skåpen, sabla så mycket gammal smörja det kan bli.Däremellan lagar jag mat, handlar och sköter diskmaskinen. Ändå ligger jag efter mitt tänkta schema...

Fast idag så hann jag ner på facket också och fick lite koll på mina medlemsförsäkringar - usch vad dålig jag är på att hålla kollen på sådant. I tre år har jag betalat en försäkring för min före detta make, inga fantasisummor men jävligt onödigt!

Idag passade jag på att klippa gräset också - det hade växt till sådan höjd att det kunde påverka prisbilden av bostadsrätterna negativt...tror jag. Men nu är det gjort, skönt!

Avslutade dagen med att unna mig en fotbollsmatch tillsammans med dottern, näe vi spelade inte utan tittade. Å inte på VM utan på en division 2 match, några mil utanför staden. Jag glömde filten, som vi skulle ha om oss när isande vindar svepte in över läktaren. Det var bra gjort av mig, det var nästan pustvarmt! Men jag hade i allafall rätt om myggen - de var också där.

Nu återstår bara att knyta ihop mig och ta en fight med John Blund! Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0