Solkontot

  

                                                          



Hm, kan det vara så att man kan spara åt sig lite sol till ett senare tillfälle? Jag hoppas det  - för i den här landsänden har vi inte gjort några större uttag på solkontot den här helgen...

Solen försvann ungefär när jag for ut till stugan, så det blev till att sitta framför brasan och dricka kaffe. Promenaden blev inte ens en promenad, mer likt en sväng på 5 minuter.

I går var det fixardagi bostadsrättföreningen - jamen, sidär, några minuters sol strax före 10 på fm. Klockan 10 började vi fixa - då sa solen inte ens tack och hej, den bara tvärdrog och envetna regnet tog över. Så jag var rätt kall och blöt när jag kom in 2,5 timmar senare.

Å idag ser det ut som solen tagit både sovmorgon och eftermiddagsslummer. Möjligen kan det vara några försiktiga strålar som kravlar bakom de gråa molnen.

Så nog kan ni som suttit ute i solstolar, grillat, vänt näsorna mot solskenet och bara njutit av vårvärme eller kanske t o m sommarliknande värme hålla med mig om:
Vi har en massa innestående på solkontot häruppe i republiken, på värmekontot också! Så ni får inte gnälla när vi gör ett uttag! Ett stort uttag.





Kommentarer
Postat av: Micke

Beordrar härmed solen här att ta en avstickare åt ditt håll ;)



Ha en fin kväll :)

2012-05-20 @ 18:48:55
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: självaste annika

Micke, tack snälla!

2012-05-20 @ 22:03:45
Postat av: Micke

Kom den fram som den skulle? ;)

2012-05-22 @ 13:21:45
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Micke

Sv: Varsågod :)

2012-05-23 @ 10:05:33
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0