Trädgårdsjobb

Idag var det trädgårdsdags! Nu är ju inte trädgårdspyssel min största talang men jag tog i allafall itu med lite krattning och klippte ner lite visset skrufs.
 
Näe, jag krattade inte hela min lilla tomt...Men det var varmt och skönt ute, jag kunde jobba i kortärmat. Det kunde man inte drömma om förra helgen då vinden inte bara var kall utan isig.
 
Jag har aldrig tyckt att trädgårdsarbete är rogivande och själslig balsam. Jag gillar inte det där att ligga och plocka små ogräs i rabatten och plantera, göda mm. 
 
Kratta är ok. Liksom att kapa grenar. Det där lite mer grova. Finliret är varken kul eller rogivande.  Jag vet att trädgårdskötsel används ibland som rehabåtgärd. Skulle nog inte funka på mig. Däremot att strosa runt i en vacker trädgård. Som nån annan gjort i ordning...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0