Gose foten

I veckan var jag på ett underbart ställe - det heter Gose foten. Å precis så är mina fötter nu - gosiga efter besöket där!  Mina fötter gick från grovgrovt sandpapper till barnkindsmjuka på lite drygt en timme. Efter en sådan behandling är det lite synd att inte kunna krypa ner brevid någon läckerbit och gnussa sina nyflidda fötter uppefter någon! Nu finns det ingen läckerbit (förutom jag då, hihi) i den här lyan men rätt som det är kanske man snubblar över någon..?

Den här veckan har jag ägnat mitt bloggande åt andras bloggar. Förmodligen i stället för att göra några nyttigheter. Jag imponeras av att så många kan fånga min läslust! Det finns dom jag återvänder till hela tiden och nästan blir besviken när det inte finns något nytt inlägg att läsa! Jag inser att jag fått ett sk beroende. Å så orolig jag blev när Ellas blogg bara var blank men detta fenomen uppstår emellanåt har jag förstått nu.

Än har jag inte tagit itu med de tips jag fått om att fixa till bloggen...Jag som egentligen tycker det är kul att knåpa med layout. Idag har jag hjälpt dottern med det - vi har mejlat och msn:at mest hela dagen om hennes layout-uppgift i skolan. Jag har ju såklart haft åsikter...både om textinnehåll och bilder. Fast i det här fallet tar hon tacksamt emot mina åsikter, det är inte alltid så.

En riktig härlig vinterpromenad vart det också, lite lätt bris visserligen men sol och snöknarr under skorna. Ibland är det så vackert på vintern att jag inte fattar varför man behöver sommar. Lugn, lugn, när jag känner och tänker efter så inser jag att jag vill ha lite sommar också! Men jag tror faktiskt att jag är mer vintrig än somrig, har nog alltid varit. Fast då ska det vara vinter med snö och minusgrader, inte bara slask, blåst, halka och halvbart.

Det blir lite hipp som happ med maten nu när det är bara jag som behöver äta. Plötsligt blir jag akuthungrig och då ska maten helst vara klar för en kvart sedan.Det är den inte för den finns inte. Så idag blev lite röj i grönsakskorgen. Snodde ihop en sallad åt grekhållet till, fast utan oliver och gurka för det fanns inte att uppbringa i detta påvra hushåll. Det blev min sena lunch.
Ska snart till med min  lika sena middag, lite räkor och ett glas vin.
Men innan dess ska jag ringa mitt "lilla" barn. Jag ska åka till henne på fredag - jag längtar!
Ha det gott allihopa!


Kommentarer
Postat av: Ella

Nej men titta! Nu får man äntligen veta vad du gjort med din vecka. Vad glad jag blir att du saknade min blogg... det gjorde jag med ;)

Jag måste erkänna att jag aldrig skulle kunna få fötterna filade av någon annan än mig själv, jag är så vaaansinnigt kilsen.

Jag tror att vi har något att se fram emot, när du börjar layouta bloggen... som är jättefin som den är.

2007-01-28 @ 18:35:18
URL: http://livetefter.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Om jag var rik skulle jag på stubinen anställa en fottant. Jag hatar att sköta fötterna. Fötter är lite äckliga. Sen skulle jag engagera en tandhygienist på heltid. Tänder är inget jag tänder på heller.

Tack för titten och välkommen åter.

2007-01-28 @ 18:38:48
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Anonym

Till Ella: Killig om fötterna är jag också men det brukar gå rätt bra, hon tar rätt fasta grepp. Å sen är det väl så att det är bra med beröring, jag älskar att sitta hos frissan också!

Tillfrktjatlund: Ja en fottant, en frissa och en massör och dessutom en trädgårdsmästare skulle jag vilja ha. Tandhygienist - tja, jag tänder inte heller på tänder, jag tror jag skulle vara för snål för att avlöna en!

2007-01-28 @ 19:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0