Fredags-surande

Men...äsch, fy och usch! Nu vek de svenska landslaget ner sigi kvarten!

Jag pratar det EM som pågår i Finland.

Ikväll var det kvartsfinal mot systerlandet Norge och det blev en solklar förlust, 3-1. Å nu kommer man att hacka på tjejernas inställning, med rätt förvisso. Men hade Dennerby varit kapten för herrarna hade hans spelidé, hans ledarskap och coachning ifrågasatts först och främst. Sedan spelarna.

Å på jobbet tycker de att jag är lite knäpp som tycker att fotbolls- EM för damer är viktigt, intressant och värt att skynda hem för. För även i min vardag finns det en loj inställning till damidrott, det enda som riktigt räknas är Zlatan, Foppa och Bolt.

Speciellt en jobbarkompis av manligt kön kan aldrig erkänna en tjej som presterar. Tror tamejfan att inte ens om Therese Alshammar simmade tvåhundra meter frisim på ett andetag att han skulle bli imponerad. Han har en  dotter, tror inte hon idrottat. Å har hon det så var den nog inte tillnärmelsevis så viktig som sonens bandyspelande.

All heder åt min dotters pappa - han har alltid stöttat och peppat henne i hennes idrottande, det har varit allt från skidåkning  boxning och basket till innebandy och fotboll.

Givetivs har vi stöttat henne i en massa annat också - inte bara idrotten. Men som ensambarn har hon haft stor glädje och nytta av idrotten, framförallt lagidrotterna.

Å när jag tänker på henne är jag lite mindre fredagssur, hon är min tillvaros rikedom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0