Potatislov

Första dagen på höstlovet, som faktiskt förr kallades potatislov. Nu är det ju lite sent i den här delen av landet att ta upp potatisen men lov har vi i allafall.

Första dagen har vi personal fått ägna åt att i tvärgrupper prata om våra arbetsplaner. Det är rätt kul eftersom vi på en och samma skola har både grundskola, grundsärskola, träningsskola och en autismgrupp. Fast vi vid en första anblick kan ha väldigt olika verksamheter har vi ändå så mycket gemensamt i våra arbetsplaner på fritidshemmen.

På onsdag ska jag på en kurs anordnad av "Skogen i skolan" - den handlar om "Flow in nature". Jamen har man tur tillför den något nytt. Jag har varit i den sk branschen så länge nu att det allt som oftast dyker upp kurser, program mm som är samma som vi lärde oss på anno dazumal (i allafall i slutet av sjuttiotalet), fast bara med nytt namn.

Jo, man kan tycka att jag låter lite cynisk och som en riktig gnällkärring och kanske är jag det, jag skulle helst vilja vinna några miljoner och sluta jobba! Å då är inte otrivsel den stora anledningen utan att det finns så mycket annat jag skulle vilja göra. Å att jag skulle vilja slippa vardagsstressen, som äter mig med jämna mellanrum.


Kommentarer
Postat av: Ninni

Då hoppas jag kursen är bra...håller med dig, jag trivs bra på mitt jobb. Men guud vad jag tycker det är slitigt just nu..ljud ljud hela dagarna och trotsiga barn..phu.

Och mycket barn hela dagarna från morgon till kväll..finns det inga föräldrar som jobbar deltid längre.

Kramen

2010-11-01 @ 19:11:16
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0