Sportlov slut och nu går vi mot påsk!

Nu har vi Sportlovat klart i den här delen av världen. Jag har jobbat, vilket i min bransch är mysigast på loven.

En halv dag på skidleken i gosig marssol t ex eller en dag i våran Skolskog med hamburgergrillning på lunchmenyn. Å barnen får fria fötter att springa ut i skogen, klättra, krypa och bygga kojor. Kvalité.

Nu är det några små veckor innan det är dags för påsklov. Innan dess brukar inte våren dimpa ner, ja, den dimper ner här - den brukar vara kortkort och intensiv. Så vips står vi här med sommaren i famnen.

Å jag ska åka skidor på fjället i påsk och förväntar mig att vädergudarna inte släpper fram vårprimadonnan på mina breddgrader innan dess. Fast jag är allt lite orolig, senaste veckorna har tagit hårt på snöbeståndet...Annars är det som bäst på fjället så här under det vi kallar vårvinter.




Kommentarer
Postat av: Micke

Påsk ja...hade jag glömt...dags att köpa påskmust snart igen då...smaskens ;)



Hade också gärna dragit till fjället med skidorna i bakfickan...men man blir väl sittande här i GBG som vanligt..haha!



Ha de gött. :)

2012-03-11 @ 10:42:07
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0