Sommarlugn

Nu är det en vecka kvar till lugnet infinner sig. Näe,det beror inte på att semestern börjar utan på att sommaren börjar på riktigt. På jobbet alltså. Ingen skola, all utvärdering ska vara gjord och det är bara barn och fritidspersonal i lokalerna. Det är rätt skönt faktsikt för de sista veckorna på en termin är så full av in-och utskolning, schemaläggane, föräldrafika och skolavslutningenss planerande och tränande.
 
I helgen har jag ägnat mig åt att gå ner i varv, det känns skönt. I sommar har jag fyra veckors semester på raken - gruvar mig lite faktiskt. För jag har oftst valt att dela upp den - två veckor semester, två-tre veckor jobb och sedan tre veckors semester. Å då har jag tyckt att jag hunnit varva ner utan att bli för slö...Så jag bävar lite, tänk om jag blir så nervarvad att jag inte orkar på´t igen?!
 
Sommarljuset vi har häruppe är fantastiskt - utom när jag ska sova...Så jag mörklägger så gott jag kan. Men innan läggdags är det så härligt och är det därtill lite värme så finns det inget bättre än att sitta på altanen och bara njuta av ljuset, utsikten och värmen. Å kanske äta några jordgubbar.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Jo..vi kör på i vår lilla fritidsavdelning fram till vecka 27...en unge har vi haft sista dagarna..så man överanstränger sig ju inte om man säger så...!

I morgon ska vi bada..i en bassäng :(
Hur kan man vilja göra det när man kan bada i havet?
Förstår mig inte på stadsbarn ibland. :)

Ha de bra nu.

2013-06-18 @ 16:26:30
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0