Friluftsdag

Jag är alldeles matt - en hel skoldag, så när som på två timmar tillbringades utomhus idag. Skönt om än lite kallt och blåsigt. (I går var det sommar men absolut inte idag!) Vi lekte, hade båtrace, grillade hamburgare och hade allmänt trevligt. Men för en som varit låg-aktiv i nästan en vecka..
 
.Vi gick dit och tillbaka, ca 3 km skulle jag tro. Dit gickdet smidigt. Hem fick vi gissa antal lyktstolpar efter en sträcka, sedan björkar och sedan hur många svarta bilar vi skulle möta sista biten. Allt för att de trötta barnbenen inte skulle få kontakt med hjärnan och få reda på hur trötta de faktiskt var...
 
Jag behöver f ö inte oroa mig för att ha gått för lite idag...Stegräknaren står på 22 039 steg, 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Här har vi friluftsdag nästa Torsdag...en hel dag med aktiviteter för en hel 4-9....pust o stön....en sabla tur man är ledig ända till onsdagen så att man orkar.

Ha det så underbart nu.

Svar: Men så bra för dig - hade inte doktorn nån idé om att du skulle träna/röra dig lite mer?! Jaga barn kan vara bra för kroppen! ;D Hoppas ni får bättre väder än vi hade!
Annika

2017-06-01 @ 20:29:29
Postat av: Gubben

Så bra att både barn och lärare fick lite motion och frisk luft:-))!

Svar: Japp, älskar när jag får lite extra motion på betald arbetstid!
Annika

2017-06-01 @ 21:33:26
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0