Reservdäck

Jag kör ju omkring i en liten Renault Clio. För jättelängesedan hade jag en punktering. Efter mycket möda lyckades  jag och min jobbarkompis få fram reservdäcket så jag kunde ta mig till däckfirman och köpa ett nytt däck.
 
Reservdäcket sitter under bilen! Man vrider på nåt verktyg inne i bilen och vips åker det i backen! Helt lätt var det inte att få till det, men att få tillbaka det på plats var etter värre. Så jag gav upp och har åkt omkring med däcket i bagaget - det tar upp en del plats i ett redan litet utrymme. 
 
Idag for jag till verkstaden och bad om hjälp. Det fick jag eftersom det är en snäll verkstad. Men han bilmeken var faktiskt tvungen att hissa upp bilen! Inte med min lilla domkraft utan inne i verkstadshallen  for lilla Marta upp i höjden med hjälp av en lyft. Jamen alltså, vad är det här - ska en inte kunna göra ens det, sätta tillbaka reservdäcket utan att fara till verkstaden...?!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0