VM

I den här av landet jag bor i ska Sverige stå värd för två VM under några intensiva veckor 2019. VM i utförsåkning körs i Åre och VM i skidskytte går av stapeln i Östersund. 
 
I kväll har jag varit på informationsmöte om skidskytte-VM - för oss som kan tänka oss att vara funktionärer. Så nu ska jag ansöka och får jag ok så vet jag redan vad jag gör några veckor i mars 2019
 
2007 var det VM i utförsåkning i  Åre och 2008 i skidskytte i Östersund.  Å nu är det alltså dags igen. Lite fränt att två så pass små orter kan fixa två så pass stora mästerskap, tycker jag. 
 
Till VM:et 2008 kom Snöhjärtat som en symbol för vår lilla stad och det  är fint, tycker jag.Lite frostigt elegant.
 
 
 
Bildresultat för skidskytte 2019
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0