En annan dag...

...ska jag göra det jag inte gjort idag. Anki skrev att hon hade sparat en massa till en annan dag och det är det ju idag. Å precis som jag skrev till henne så är det ju synd att vi som gör saker en annan dag har blivit av med annandagpingst! Fast inte ens det faktumet fick någon större fart på mig idag.

Förra veckan köpte jag mig en stegräknare, dvs den följde med i nåt erbjudande från Team Sportia - dottern behövde vinddressen och träningströjan. Stegräknaren behövde jag som hört att  man ska gå minst tiotusen  steg om dagen. Det kommer jag upp i rätt lätt med en halvtimmes promenad plus alla jobbstegen en vanlig dag men inte lata helgdagar!  Trots promenaden skulle jag behöva gå några tusen steg till ikväll...

Tittade i en bok som jag tog rätt på i mitt föräldrahem i höstas, en sådan där "råd&dåd"bok med allehanda huskurer. Detär ingen klenod  från artonhundratalet, förmodligen från runt slutet på 1980-talet eller början av 90-ditot att döma av layouten. I alla fall så hittade jag följande:
Mot rinnande eller blodsprängda ögon
kan du testa att blanda två matskedar mald ingefära med vatten. Laga till en krämaktig konsistens. Smörj blandningen under dina fotsulor. Ta på dig sockor och lägg dig för natten. Nästa morgon skall ögonen upplevas som fina igen.
Va? under fotsulorna - hur kan det ha effekt på ögonen? Fast jag fattar ju att det är skönare att ha ingefärspasta under fötterna än i ögonen. Men ändå; kan det verkligen fungera?
Det finns också en del tips om hur man lindrar Fyllesjuka vilket kanske en del kan behöva efter en helg som denna med diverse fester:
Vaknar du upp på morgonen och inser att du är fyllesjuk, då finns det fortfarande metoder för att göra den mindre grym.Dela en citron i mitten och smörj citronsaft på insidan av armbågarna. Låter kanske märkligt, men det hjälper.
Ja, så står det och är det någon som fattar varför det ska vara just på insidan av armbågarna? Kanske går det lika bra med insidan av knäskålarna? I alla fall kan det kanske vara mödan värt att spara en av drinkcitronerna till dagen efter för säkerhets skull eller hur?

Kommentarer
Postat av: Ella

Nu är du utmanad att vara med på länktåget.

2007-04-09 @ 20:56:04
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Anonym

Förhoppningsvis kommer jag aldrig att vara fyllesjuk nån mer gång i livet, men jag sparar knepet ändå.
Det finns många gamla huskurer som fallit i glömska,
vid krämpor idag går man till läkaren, förr gick man ut i naturen och hämtade det man behövde för att lindra symtomen, då fick man dessutom motion...
Ha det fint!!

2007-04-10 @ 11:51:33
Postat av: Micke

Det var jag ovan!!!

2007-04-10 @ 11:51:57
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Anneli

Haha, det var riktigt roliga huskurer :) Jag ska absolut spara alla citronskivor nästa krogrunda...

2007-04-10 @ 12:58:01
URL: http://tittmyrvagen25.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0