Decembers första dag

Lördagmorgon är det, ute är det ännu inte ljust. Inne är det tyst och inte heller så ljust, min morgon tassar på ändå. Det är skönt med helg och jag ska försöka ta tillvara den. Både vara "duktig" och lat. Jag är definitivt bättre på det sistnämnda...

Jag känner mig lite "tankad" efter min dottertripp. Mammahjärtat mådde gott av att träffas och dessutom var det skönt att vara ledig. Ibland tror jag att jag skulle kunna vara ledig jämt!

I dag ska jag göra lite advent här. Jag är rätt petig på det där - inte tända adventsljusstakar och stjärna i fönstren förrän tidigast på lördagkväll.

Ha en bra lördag!


Kommentarer
Postat av: Anki

Här är en till som är petig. Först i morgon, söndag, är det första advent. Då tänder vi stjärnor och ljusstakar. Jag tycker inte om att de lyser från mitten av november. Då skulle vi kunna fira nyår redan i mitten av december och midsommar i maj eller ..?
Ha det gott!

2007-12-01 @ 12:53:17
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Anonym

Grey´s har jag inte sett, men däremot har House ökat min - som det känns - överläkarkompetens,
det är härligt att vara ledig (mycket), när man inte kan, eller bara kort, det kanske är mindre attraktivt att vara "ledig", om man typ - är ledig jämt!

2007-12-01 @ 19:10:07
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Anki; vad skönt - då är vi minst två!

Latmasksamtal; fast jag skulle vilja vara ledig mer, ett par dagar till i veckan...å hur mycket skulle jag ha råd att avända den lediga tiden till då?

2007-12-02 @ 08:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0