Törs jag titta?!

160316-3 Ja, i morgon är jag där! I Åre och hejar på Anja och co. Vi fick biljetter i julklapp av kommunen, så alla glada skattebetalare har sponsrat!
Först tänkte jag inte fara men sedan så tänkte jag att det är "once in a lifetime" som jag har möjlighet att gå på alpint VM. Å när sedan jobbet sponsrar med bussresa då blev det liksom lite kul. Jag och en jobbarkompis vi ska äta en superduper god macka med sval öl till på vägen upp. Väl i Åre tänker vi hålla värmen i backen med min hemgjorda glögg som Eva älskar.
Ja, vi tänker titta på tävlingarna - inte bara äta och dricka men det gäller att göra så mycket trevligheter av det hela som det bara går.
Tyvärr kan jag inte lova att min närvaro per automatik medför att Anjas guldmedaljskörd utökas. Ibland undrar jag om det är en risk att jag är där - tänk om hon inte vinner- är det mitt fel då? Jag menar jag har en del av Stefan Edbergs förluster på mitt samvete, till slut fick jag sluta titta, bara rusa in och se reprisen på servarna. Det kan vara så att om jag låter bli att titta så fungerar det bättre för diverse idrottare. Det är lite otäckt att ha en sådan påverkan på idrottshistorien, men jag försöker ödmjukt lära mig att leva med det.
Jag tror att det är min förtjänst att Sverige tog VM-brons i Usa 1994 - jag såg bara straffläggningen i repriserna. Fast damkronornas OS-silver - då hjälpte jag ju faktiskt till genom att hoppa, blunda, titta och hålla andan om vartannat.  Jag är verkligen glad att skidskyttarna tog guld i mixstafetten trots att jag tittade, men så har det nästan kunnat gå åt fanders där på sista skjutningen! Ja, det finns otaliga idrottshändelser som jag har påverkat genom att titta eller inte titta på.
Men om jag står där och blundar när Anja åker och håller tummarna är det okej? Dessutom har jag ju köpt en ny mössa idag och bara det kan ju vara lyckobingande för både Anja, Nike, Anna mfl!?!?

Kommentarer
Postat av: camilla

Låter verkligen som en mkt trevlig dag..hoppas den är det oxå..

2007-02-13 @ 05:54:31
URL: http://quarter65.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0