Envetna, välkomna flingor!

Söndag och snö, jag har redan skottat en gång och det blir nog ett par gänger till idag.  Det snöar små envetna, halvblöta flingor. Jag tycker det är bra - det ska vara snö på vintern!
Inne skulle jag ju ta itu med julhopplockning...I går plockade jag ihop allt och la på vardagsrumsbordet. Därifrån ska de sedan ner i jullådorna i källaren.

Förstår ni hur fruktansvärt lat jag är ?!- ska det ta två dagar att plocka ihop julen? Jag bor ju inte i något slott med 700 rum. Näe, men latmasken i mig härjar fritt. I och försig var jag ut och promenerade i två omgånga i går så bara lat var jag inte...Men genade med matlagning, zappade, bloggläste och bara fanns.

Å idag blir det inte heller någon fart men lite snöskottning som sagt och pyntet ska vara på plats i källaren innan kvällen. Men dagen är ju inte så gammal ännu....

Det är jättetyst på min telefon  - är det jag eller världen som inte bryr sig? Jag borde ringa några och några av dem vill jag inte ringa just nu.

Ha en skön söndag!


Kommentarer
Postat av: nicole

Jag har också några samtal jag borde ringa, men det tar emot...=)

2007-01-14 @ 17:15:07
URL: http://no1.webblogg.se
Postat av: Sylvia

Vi har ingen snö alls! Orättvist.

2007-01-16 @ 11:33:12
URL: http://pantersylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0