Hmmmmmm

Ju fler bloggar jag går in på desto mer funderar jag! På  vad jag ska använda min blogg till - hur privat vill jag vara, hur mycket intrigitet vill jag ha och hur dum i huvudet är jag?! Jag fattar inte riktigt alla instruktioner om hur man ändrar i sin blogg, hur man byter textsnitt, hur man lägger in bilder och tja, allt och lite till.
Om jag är väldigt privat - vem är det egentligen intressant för? Om jag inte är det - är det någon som bryr sig då? Samtidigt som man vill att andra ska läsa så vill jag ju inte riktigt att alla ska ha totalinsyn i min tillvaro. Å andra sidan så är det ju som när jag pratar med vilken vän som helst - jag bestämmer ju själv hur mycket jag ska lämna ut mig.

Okej, jag bloggar ett tag till men tar gärna emot tips om var jag hittar enkel och lättförståelig info om bloggeri...Helst på svenska tack och mer lättförståelig än den Blogg.se ger!

En annan sak som jag funderat på om bloggar är det här med mode. Det vimlar av modebloggar och det finns drösvis med bilder med märkesnamn etc.på dem. Snacka om gratis marknadsföring! Alla modeföretag måste vara saliga över detta, gratis och franko visas deras svindyra kläder upp på diverse bloggar. Å då undrar jag - finns det  även någon blogg som avslöjar dåliga, dyra varor?!

Apropå mode - ibland är det skönt att gå och skrota för sig själv, det är liksom ingen "dresskod" härhemma såhär på fredagkväll. Eftersom jag är trött och lite frusen är det mysbyxor och tjocktröja och yllesockar. I morgon ska jag på stan och då lovar jag att klä mig lite mer "citylike"! Fast det blir bekväma skor - har ingen lust att halka och vricka fötterna, stadstrottoarerna lär väl vara valkiga och halkiga.
Det gör inget för det är vinter! Äntligen!


Kommentarer
Postat av: F

Delar dina funderingar, inte kommit på något bra svar dock :)

2007-01-19 @ 18:46:33
URL: http://freddeland.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej!Bara det att någon delar ens funderingar känns bra! Försökte skriva en kommentar på din blogg men kunde inte skicka den. Ännu en sak som jag inte förstår...

2007-01-19 @ 22:46:10
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: A-K

Skriv om sådant du gillar och om sådant du är intresserad av det gör jag! Det blir roligare för dig själv. jag skriver om sådant jag vill skriva om och då är det bra för då får jag också läsare som är intresserad av typ samma saker!

2007-01-20 @ 20:42:07
URL: http://pinkyspinky.blogg.se
Postat av: Mari Lo

Mitt bästa tips när det gäller att lära sig bloggverktygen är att göra en skräpblogg att testa i - en som man inte har synlig. När du skapat bloggen går du direkt in i fliken "INSTÄLLNINGAR" där det finns en ruta att klicka i "visa utdrag av din blogg på portalen?" och "lösenordskyddad blogg?" Sedan kan du experimentera med färger och annat utan att någon ser :)
Lycka till!

2007-01-21 @ 19:26:15
URL: http://www.bokloke.st
Postat av: Ella

Jag funderar också över detta med att blogga med jämna mellanrum. Jag har kommit fram till (för ögonblicket iaf) att jag gör det för min egen skull. Att någon läser och lämnar kommentarer är jättekul, jag skulle verkligen sakna kommentarerna om de försvann, men det är för min egen skull jag bloggar. Då skriver jag också det jag själv vill och känner för.

Angående utseende har jag inte så många tips, men jag tycker att din bakgrund är väldigt vacker. Sedan har jag lite svårt att läsa när allt är kursivt men det är nog personligt för mig ;)

2007-01-23 @ 20:46:25
URL: http://livetefter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0