Krogen, Harry P och bilar

Andra semesterdagen och jag är ömsom lat och ömsom riktigt effektiv. I dag har det varit mulet och rätt varmt och en svag, skön bris. Men molnen börjar se oroväckande regngrå ut...Oroväckande för att jag ska ut och förlusta mig  i kväll - halva stans befolkning har redan varit där och nu är det min tur! Jag ska på Krogstråket - det som får alla krögare att sälja hälften så stora portioner för dubbelt så mycket pengar och kartellbilda sig om ölpriset! 

Innan kvällens begivenheter så ska jag krama min dotter som åker i väg till sin stad i morgon - klubbträningen börjar på onsdag. Just nu är hon hos sin pappa och jag går förbi där på vägen in till stråket.  Å jag går inte bara förbi  - jag stannar och kramar henne och gör  henne jätteglad! Det vet jag, för hon har väntat på den senaste Harry Potter - boken och den har kommit idag. Jag beställde den på Adlibris på nätet och den engelska upplagan finns i två varianter - ungdom och vuxen! Jag antar att innehållet är ungefär detsamma men kanske är det lite annat språk i vuxenvarianten? Det utgick jag i från och beställde vuxenvarianten till den lilla gullungen - ska hon lästa på engelska så ska det minsann vara svårt! Haha skrattade elaka mamman.

Idag insåg  jag att det är dags för 12 000 mila service på Tekla- bilen och jag for in på Volvo för att boka tid...I slutet på augusti fanns det tid och 4 715 kostar det! Hm, det är dyrt att gå in till tandläkaren och gapa men detta var ett snäpp värre...Nåväl, det är väl bara att finna sig i sitt bittra öde tänkte jag och noterade tiden.
Sedan höll jag nästan på att sprätta iväg än mer pengar - hamnade i bilhallen och funderar nu allvarligt på att köpa en ny bil...Något dyrare än en service kan jag berätta!
I morgon följer exmaken med mig och kollar på den - han behövde inte ens övertalas till det. Jag antar att det tilltar den manliga fåfängan lite att bli tillfrågad inför så stort inköp, att  fortfarande vara betrodd att råda mig i dylika ekonomiska spörsmål. Okej då,  han är snäll men det tycker jag faktiskt jag att han kan vara med mig som genom åren lagt så mycket tid och energi på honom!

Näe, nu ska jag tvätta mig under armen och svärta fransarna, sätta på mig en fin blus innan jag går i väg  i mina bekväma skor och  med en varm tröja i väskan som säkerhetsåtgärd för den kalla jämtländska kvällen. Det gäller liksom att parera flärden med  ändamålsenlighet i den sk out-fiten.
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Jag mår bra - är lite sommarlat bara. Tack för att du frågade!
Kul att fantisera om en ny bil - lycka till.

2007-07-24 @ 20:44:05
URL: http://pantersylvia
Postat av: Anki

Aha! Ny bil på gång!

2007-07-24 @ 20:54:21
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Anonym

Sylvia,
Tyvärr kan jag inte fantisera om en ny bil - det är ett måste. Eller en annan i allafall för den jag har är för dyr i drift.
Anki, jag har beslutsångest!

2007-07-25 @ 13:46:53
Postat av: Micke

Ja, att gå ut är svindyrt i dagens sverige, att vara social har ju som sagt sitt pris!!
En service på bilen är väl värd sina pengar, men det priset var ju lite i överkant minst sagt, men kanske det är just 12000 mila servicen som är extra dyr?
Mycket som ska bytas ut kanske?
ha de fint !

2007-07-27 @ 12:24:14
URL: http://beckfjall1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0