Tusen tack och adjö Tekla!

Tusen tack och adjö Tekla!

Sedan den 23 september 1998 har vår relation varat, jag minns pirret i magen när jag körde iväg från Bilbolaget - hur skulle detta gå?

Det har gått bra, du har inte krånglat så mycket och utan gnäll har du transporterat spralliga innebandytjejer och alla deras väskor och otaliga är de fotbollsfior du forslat runt länet - med bollar och benskydd skumpandes i bagaget. Dessutom har du troget  och tryggt låtit oss färdas på semestrar, inköpsrundor, sopsortering och emellanåt  har du även fått ha släp och cykelställ.

Du har varit fantastisk men nu börjar tillvaron förändras - du är rätt törstig av dig och det börjar bli lite skavanker här och där som kostar på att fixa till...Mina behov av en stor och trygg bil att forsla dotter och vänner i har minskat och jag tror att det finns någon därute som kan ge dig mer utmaningar än jag kan just nu - att forsla mig till jobbet, stugan och affären är lite för lite att "bita" i för en sådan tjej som du!

Hoppas du blir hittad av någon som städar och tvättar dig lite bättre än jag! Att din nästa ägare är någon som känner glädje över att få köra dig Tekla, precis som jag gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0