Vintern väntar!

Åhå, så gick det en vecka igen. Dottern har varit med sin pappa och jag har ägnat mig åt jobb, tv och träning. Det händer inget välbehövligt med min vikt men med min kondition känner jag! Så jag fortsätter träna, jag tog en stavpromenad igår kväll och både tempo, tid och sträcka var till belåtenhet.

I dag ska jag och dottern ut till stugan en sväng, förberda lite inför ett grillparty hon ska ha tillsammans med sina gamla lagkompisar från fotbollen. De flesta av dem har spelat fotboll ihop i minst tio år och några har hunnit med både basket och innebandy också tillsammans några år. Nu är det sprida på diverse gymnasielinjer och har fått både andra kompisar och intressen. Mitt i alltihopa så både vill och kan de träffas i morgon kväll och jag hoppas de får en härlig kväll med minnen, framtidsvisoner, prat och skratt och flams. Så där härligt kravlöst, vänskapligt och nära som blir till en varm minnesbild att bära med sig genom den långa vintern. 

Fast varför säger jag så "den långa vintern" - jag som egentligen inte har några bekymmer med vetskapen att det blir vinter i år också. Det stör mig inte att den kommer, jag ser framemot den precis som jag gör med sommaren. Trots att den är lika opålitlig - i sommarvisonen ingår ju ljumma,vindstilla kvällar, varma sköna soliga dagar och semester. I vinterditon ingår härligt, ärligt vinterföre, snöknarr under skorna, rimfrost på träden och en värld inbäddad i ett mjukt . vitt täcke.
Hm, om jag tar ner mig på jorden så inser jag ju att sommaren inte alltid är solig och varm, just nu är den lite grå och snålblåsig och kall. Å vintern kan vara både slaskig och trist och även förbannat halkig. Men ändå...
Dessutom så ska jag först avnjuta fyra veckors semester (jag försökte faktiskt erbjuda mig att jobba hela sommaren om jag fick dubbel semester till vintern men min chef tyckte inte det var någon bra idé!) och sedan kommer hösten sakta smygandes när jag jobbat några veckor. Då ska jag njuta av den.

Semestern ska ägnas åt att förbereda en kusinträff i ovan nämnda stuga, strosa runt i staden och sedan fara ner till dottern en sväng och må lite gott. Inga långa utsvävningar, inga stenhårt planerade veckor som synes. Men sköna hoppas jag!

Kommentarer
Postat av: Micke

semester är inte dumt, hoppas den blir så fin som du beskrivit här!!
Ha de fint!

2007-07-21 @ 15:33:34
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Anna

Hej där! Ja, inte delar jag din längtan efter vintern, i alla fall inte ännu...Jag vill gärna ha i alla fall en solvecka på sommaren. Älskar att bada och fiska, så lite less är jag allt på de tunga molnen o blåsten nu. Ha det fint. Anna

2007-07-23 @ 20:43:40
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Micke, första dagen var solig och varm, idag verkar det vara lite mindre hoppfullt om det. Men det gör inget eftersom som jag har en del att pyssla med.
Anna, jo lite sol vill jag också ha men inte "tokvarmt". Å fullt så tokigt är jag inte att jag börjat längta efter vintern ännu men tanken på att den kommer stör mig inte alls. Här börjar kvällsmörkret komma lite tidigare nu så man blir varse att sommaren inte är för evigt.

2007-07-24 @ 09:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0