Grålördag

Lördagmorgon och världen ser lite gråmulen ut. Den är faktiskt det, även om man kan befara att mina oputsade fönster bidrar till det gråa. Jag vet inte om jag ska ta vara på den här dagen - göra något nyttigt eller så.
Jag inser att det kan inte fortgå såhär - jag jobbar och sedan gör jag knappt något mer än sitter vid datorn, tittar på tv och läser tidningen. Inte samtidigt - min simultankapacitet är inte vad den varit.
Trots att jag promenerat rätt mycket, försökt att inte göra för mycket på jobbet och som sagt inte så mycket hemma så sover jag inte mer och bättre. Inte heller får jag någon ork och energi. Trots frisk luft,nyttig mat och motion.
En del dagar är jag på väg att kolla med min doktor om jag kan få gå ner i tid och hitta igen orken, jag känner mig så slut efter jobbet - mentalt och fysiskt fastän det inte egentligen behövs. Andra dagar tänker jag att om jag tar tag i qigongen så kanske den på verkar min sömn positivt men när sängdags kommer är jag trött så då orkar jag inte och så blir det fem timmars sömn bara. Dessutom har jag börjat vakna till på nätterna igen - inget bra tecken, även om jag inte är vaken i timmar utan bara en liten stund.
Jaja, det ordnar sig väl , det blir säkert bättre bara jag ätit frukost. Jag vill inte att dagen ska bli en "depplördag" så jag får väl ta tag i min lördagsmorgon och göra mig en god frukost, lite näringsriktig men framförallt god!

Kommentarer
Postat av: Anki

Det där låter inte bra. Kan berätta att jag också är väldigt trött. När jag kommer hem på e-m måste jag vila/sova för att sedan orka ta itu med matlagning och andra uppgifter. Tyvärr känner jag igen den situationen från några år sedan, innan jag blev sjuk. Jag jobbar 75%, gick upp till det från 50%, vid årsskiftet. Jag känner att det är en riktig balansgång men vill helst inte gå ned i tid igen.
Sköt om dig!
Kram!

2007-03-24 @ 12:48:57
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Micke

Låter inge vidare det där, känner du så så är det bästa enligt min mening att faktiskt försöka gå ner i arbetstid om du har råd...
Pengar är inte allt, men kan det vara så att du helt enkelt är trött på jobbet?
Ha det fint/Micke

2007-03-24 @ 18:26:05
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Annika själv

Anki - jag gick också upp till 75% efter jul och det steget var större att ta än från 25 till 50!

Micke - ja, det där med pengar ligger i bakhuvudet.
Å ja, jag är också rätt mätt på mitt jobb.

2007-03-24 @ 18:39:16
Postat av: Ella som rymmer från flyttkartongerna

Det där var ju inte kul att läsa. Du kanske borde överväga att jobba lite mindre? Kanske är bättre än att bli tvungen att sjukskriva sig helt?

Jag vet hur det är att ha sömnlösa nätter, det är länge sedan jag sov en hel natt utan att vakna av det ena eller det andra och det är definitivt inte kul, det förstår jag. Jag tycker att du ska träffa din läkare.

Hoppas ändå att din dag blev bättre än vad den såg ut att bli? Hos oss tittade solen fram.

2007-03-24 @ 20:18:36
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: ~M~

Hej tjejen!
Tack för allt det fina och kloka du tittar förbi hos mig och delar med dig av.
Jag har lagt till din blogg bland dom jag läser varje dag nu.

Det är så dumt att det alltid är sömnen som blir rubbad när saker och ting runt om en inte är som dom ska. Jag hoppas att du kan hitta lite lugn så du slipper att vakna mitt i natten.

Varm kram/~M~

2007-03-24 @ 20:28:30
URL: http://afairytale.blogg.se
Postat av: Anonym

Till Ella:
ja, dagen vart bättre. Jag överväger mer ochmer att gå ner i tidett tag, det tar emot främst för den dåliga ekonomin men det är kanske bättre att göra det nu än bli heltidssjuksriven ja.

Till ~M~:Känns bra att du uppskattar mina kommnetarer. Å sömnens värde tror jag inte man uppskattar förrän den krånglar...

2007-03-25 @ 08:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0