Inlägg om allt från leda till städning

Igår var jag lite less efter jobbet. Jag hade pratat med min chef om hur hon tänker sig arbetslagen till hösten. Å det blir jag och Mr Gnällspik som ska fortsätta tillsammans med en del ny personal och en del gammal. Åh,åh så tråkigt! Det kommer att sluta med att jag får stora hjärnsläppet och exploderar!
Jag tycker inte om att jobba med honom bl a för att han har en kvinnosyn som är rätt förlegad. Han visar den inte öppet men det pyser som ut lite då och då, inlindat i kommentarer som är lite svåra att bemöta.
Förutom att han då jobbar med mig, har han dessutom en kvinnlig chef!  Hårt va?
Fast han inspirerar mig på ett vis - jag blir mer och mer motvierad att läsa genuspedagogik, för att hitta argument och arbetssätt som ger utrymmer för bägge könen på lika villkor.

Jag tog ,trots min leda ,bussen till F&S, där baspasset leddes av en tjej som var allt det som hon i söndags inte var. Pepp, distinkt i bytesrörelserna och det bästa av allt; att kombinera ihop rörelserna med armarna kändes naturligt! Det var inget jätteroligt men lite roligt pass och det ska mycket till innan jag tycker så!

I dag har jag varit hos tandläkaren - för att dra ut en tand! Min tandläkare han var beredd direkt med bedövningen och när han sedan började greja i munnen hade jag förväntat mig sprak och rätt hårt tryck mot min stackars käke. Det gick så galant att jag inte fattade att den var borta! När han gick iväg en stund så trodde jag att det var för att hämta något annat instrument. Men när han kom tillbaka fick jag instruktioner om hur jag skulle förfara med min lilla trut de närmsta timmarna och sedan var det bara att gå. 

Teklabilen glömde jag inte när jag gick därifrån heller och de tror jag hon var nöjd med, startade snällt och direkt.

I går var less på bloggen också - det var jättesegt att ens komma in på Blogg.se så jag struntade i att skriva. Inte ens kommentarer i andra bloggar fungerade, väntade i fem minuter i en för att publicera en kommentar sedan gav jag upp. Kan det vara så att vissa tider är det kö i cyberrymden?

Ute skiner solen och snön tinar i rasande fart och jag måste börja plocka ihop lite. Det har blivit lite brötigt, jag har haft hyllorna lite långt ner tycks det som, golvhöjd ungefär. Sedan ska jag till jobbet och då får dammsugaren vila till i morgon.
Ha en skön dag!


Kommentarer
Postat av: Ella

Hu så trist med gnällspikar (säger jag som inte gör annat än gnäller). Men du kanske kan inspirera honom som omväxling???
Du, igår var det segt, verkligen. Överallt. Kanske nätet fått solsting?

2007-03-28 @ 11:21:17
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Självaste Annika

Hm, han är inte typen som blir inspirerad - han har inte gått på någon utbildningsdag på flera år! inte ens sitt medarbetarsamtal ifjol gick han på...
Solsting? Hm, eller sitter den liten nisse :)i varje server och dom hade årsmöte i går?

2007-03-28 @ 12:18:06
Postat av: Micke

Konstigt hur en del män vägrar ändra sitt beteende, att tänka till lite, men det bästa är ju att de omöjligt kan dölja sitt beteende även om de försöker.
Tandläkare ja, det beror ofta på hur mycket hullingar det finns i tandens rötter, ibland ramlar de nästan ut av sig själva,(som hos mig hehe).

2007-03-28 @ 13:55:08
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Till Micke: Ja, det är konstigt och framförallt trist med dylika. Visst blottlägger de sig själv i många situationer men det är en klen tröst när man som jag måste fortsätta jobba ihop..

2007-03-28 @ 22:23:18
Postat av: Anneli

Visst är det skoj när man hittar en bra ledare och ett kul pass?

Du får visa Mr Gnällspik vart skåpet ska stå och att han inte kan fortsätta att vara så trångsynt och gammalmodig. Hejja dig! Du vet ju vad jag tycker om genuspedagogik och jag tycker absolut att du ska läsa det om du har chansen. Det finns en bok som heter "Flickor, pojkar och pedagoger", läs den och du kommer att reflektera över många saker som man gör utan att tänka på det. Jag älskar A:s genusförskola, de gör ett jättebra jobb med barnen!

2007-03-29 @ 07:43:59
URL: http://tittmyrvagen25.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Till Anneli - kan jag skicka Mr Gnällspik på eran förskola kanske?

2007-03-29 @ 10:58:00
Postat av: Anneli

Det går säkert bra det, de är vana att handskas med dem som inte har sina "genusglasögon" på :)

Ha en trevlig helg!

2007-03-30 @ 15:18:31
URL: http://tittmyrvagen25.blogg.se
Postat av: Anki

Att jobba ihop med gnällspikar är påfrestande. De tar alldeles för mycket energi ifrån en. Har man redan lite energi ska man jobba ihop med engagerade och inspirerande energigivare!
Ha det bra!

2007-03-30 @ 20:59:14
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: ~M~

Skönt att det inte kändes nått att dra ut tanden. Annars brukar det ju kännas lite för mycket :)

KRAM!

2007-03-31 @ 17:48:35
URL: http://afairytale.blogg.se
Postat av: annika

Till Anneli:Jag får nog ta ett snack med min chef - kolla om hon har något konto för tvångskompetenshöjande hos personal, så vi kan ordna med både pistolhot, hämtning och ilfart...
Till Anki:Helt rätt men tyärr har jag liten chans att välja arbetskamrater.
Till ~M~: Jo, det brukar spraka,braka och knaka och det brukar kännas som om rötterna går ända upp i pannbenet.

2007-04-01 @ 07:18:10
Postat av: Anki

Hur är läget här då?

2007-04-02 @ 19:27:17
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Anki

Glad Påsk önskar jag dig!
Kram!

2007-04-06 @ 15:03:20
URL: http://ankitankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0