Ja, jag fixade det!

Tänk vad glad man kan bli - jag klarade att fixa länkning i texten till andra bloggar! Kände mig jätteduktig och då är det egentligen inte svårt och "alla" andra fattade nog på en gång! Men jag blir lite irriterad -var hittar jag den informationen om hur saker och ting fungerar på bloggen, det är så jäkla teknisk och "fördensomärinsatt"enkel text på infosidan hos Blogg.se.
Jag skulle vilja ha en liten bok - på svenska - som jag kunde läsa i samtidigt som jag prövade mig fram på bloggen. En del bloggar är rena konstverken och jag kommer på mig med att mera sitta och föröska räkna ut hur de gjort än att ta till mig det som står där. Å det var väl kanske inte deras avsikt riktigt...

I kväll är det Melodifestivalen -  jag tänker titta, det gör jag nästan varje år trots att jag ofta tycker det är lite segt. Luuk får en massa beröm för sin programledarstil såg jag i dag - jag måste vara konstig för jag tycker inte att han verkar riktigt bekväm i rollen, tycker han har gjort många bättre grejer än detta.

Det låter inte klokt men jag har ätit spagetti och kyckling till middag i dag igen, det blir lätt lite reprisartad meny när man som nu t ex öppnat en påse med färsk pasta. Den måste ju ätas upp och jag är ju bara jag i hushållet för närvarande. Gott blev det i allafall, jag dukade fint och tänfe ljus och drack en 3,5% öl till. Uppslagen i ett vackert glas. Det är lätt att man börjar fuska både med mat och guldkanter i tillvaron när man är själv.

Ha en trevlig lördagkväll!

Kommentarer
Postat av: Dr S

Du är duktig!
Och din blogg är fin.

2007-03-10 @ 21:04:51
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se/
Postat av: Anki

God Kväll! Jag har också tittat på Melodifestivalen, men jag tycker varken om vinnarlåten eller Luuk. Alltså jag tycker att han har gjort andra grejer bra t ex i Sen kväll med Luuk. Men här tycker jag inte om hans prestation. Jag tycker att programledaren ska vara antingen seriös eller rolig; han var ingetdera.
Så bra att du fixade länkningen. Själv har jag suttit länge för att byta bakgrund och header. Men jag klarar det inte. Jag har vinterbilder i min header och vill byta ut dem. Min dotter har hjälpt mig förut, men hon är bortrest. Jag vill också ha en enkel instruktionsbok! Annars måste jag vänta till i mitten av maj, när dottern kommer hem igen.

2007-03-10 @ 22:38:47
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: ~M~

Hej :)
Roligt att du utmanade just mig.
Jag gissar på att du hittat min blogg via skärgårdsdoktorn?
Jag länkade iaf till dig nu också på utmaningen.

Säg till om du vill ha hjälp med att fixa din blogg. Jag kan försöka hjälpa dig så gott det går :)

Varm hälsning/ ~M~

2007-03-11 @ 09:31:08
URL: http://afairytale.blogg.se
Postat av: Anonym

Till dr.S -Håller inte riktigt med dig, det måste finnas mer att göra layoutmässigt!

Till Anki - vet du jag tror att jag läst reklam för en bloggbok på nätet någonstans, undrar om inte den var på svenska? Jag hör av mig så fort jag hittar igen den!

Till ~M~: Jag kommer att höra av mig, jag är jättebra på att ta emot erbjuden hjälp!:)

2007-03-11 @ 16:00:03
Postat av: Sylvia

Jag har precis samma funderingar som du om hur man tekniskt bär sig åt för att få en personlig blogg. Hittar inte ens info om länkningen som du tydligen ändå har gjort. Och hur får man större stil om man vill ha det?

2007-03-12 @ 17:18:52
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Annika

Sylvia, jag har skickat till din blogg hur man länkar!

2007-03-12 @ 20:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0