Resten av min vecka

Tulpanerna på förra inlägget fick jag också av mina gästande fd arbetskamrater. Det är egentligen ett stearinljus och rätt dekorativt tycker jag.

Min förra vecka innehöll en del bra saker - speciellt tisdagen som var månadens 27:e dag - en välkommen dag för oss kommunlaanställda då den är lönedag. Fast välkomnandet övergår snart i dyster "hurskapengarnaräckatill"suck i och med att räkningarna börjar betalas...
Under tisdag fm så gjorde jag  något som jag tycker är kul! Jag fick lite anteckningar av två kollegor, dvs de hade försökt göra en liten skrivelse till Försäkringskassan. Det gällde ass.hjälp för en av våra elever. Jag åtog mig att slutföra den. Å det gjorde jag rätt bra, tycker till och med jag själv. Den landade någonstans mittemellan normalt uttrycksätt och kanslisvenska. Skrev t o m chefens bilaga. Så alla var nöjda och glada. Sedan återstår att se hur hårdhudade FK resonerar!
Dagen följdes sedan upp av Mr Gnällspik - mitt schema som jag gjort för sportlovet var det givetvis fel på  - klart det blir eftersom en kollega upptäckt att föräldrapenningsdagarna snart fryser inne. Å jag kan visst förstå att han var orolig för hur arbetsstiuationen kommer att bli - men det är sättet som det sägs på! Gnäll,gnäll men inga förslag på alternativ eller erbjudande om att lösa problemet. Jag var så iriiterad hela eftermiddagen - fy fanken att det är så enkelt för en del att gnälla utan att behöva göra någonting åt det!
I rena ilskan så gjorde jag om schemat - det blev ändringar för mig - och bifogade att om någon inte var nöjd fick han/hon ordna om i schemat och ordna vikarier. Givetvis är det ingen som gjort det  - det hade jag inte räknat med heller!
Precis när jag skulle till att gå hem kom dagens glada inslag! Min mobiltelefon ringde och innehöll (nåja) en stycke glad syster - hon hade blivit mormor! Å jag har alltså fått ett litet mosterbarnbarn! Senare i veckan fick jag i samma mobil en liten bild på underverket - lilla M.
 
Väl hemma korrekturläste jag en text som min dotter skickat, en svenska uppgift. Det gillar jag också - hon lyssnar faktiskt mer och mer på mina åsikter och för vidare resonemang utifrån dem. Så hon gjorde lite omdispositioner och det blev nog rätt bra.
Klockan 21.30 var jag så trött, för mig var det en mycket anstängande dag - mycket reaktioner och engagemang. Så jag beslöt mig för att det var sovdag. Jag fattade dessutom beslutet att den halva Propavan jag brukar ta under veckorna inte behövdes. Jag sov nog innan klockan var 22. Klockan 03.00 - ping - då var jag klarvaken! Blä, fy och pest. Jag har haft tillräckligt med vakentimmar mitt i natten! Hatar det!!!!
Strax före fyra kom tidningen så då läste jag den och en halvtimme senare beslöt jag mig för att sova igen, ställde om klcokan till 8. När den var 7 ringde telefonen!!!

Resten av veckan har innehållit alldeles för lite promenader, för mycket tankar, arbetskväll och årsmöte.
Så jag var rätt tom på fredagkväll och då kom lilla helgdeppet, men även det går över rätt snabbt. Blickar jag tillbaka på min vecka så vet jag att jag lagt alldeles för mycket tid på att blogga runt - jag har läst och kommenterat lite överallt och oftast känns det både lättare och roligare än att skriva i min egen blogg!
Men idag har jag ju skrivit så det räcker för hela kommande veckan också?!

Kommentarer
Postat av: Ella

Vad kul att läsa om din vecka!

Är det ni på skolan som måste ansöka om ass hjälp? Och är det FK som beviljar det med? Gud, allt det där med FK är en skrämmande djungel för mig. Jag kanske kan anlita dig i framtiden?

Men vet du, det räcker inte alls för nästa vecka, vi vill ju läsa mer om dina dagar.

Hoppas du får en god natt i natt.
Kram

2007-03-04 @ 20:03:26
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: annika

ELLA
Å vad kul att någon läst när jag skrivit flera ggr idag!
Eg. så ska föräldrarna söka själv eftersom han behöver en pers. ass men ibland känns det lite angeläget och föräldrarna har en jättetuff situation.
Går de här igenom så hjälper jag dig också!!! *ler*

2007-03-04 @ 20:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0