Tekla förlåt!

Hur kunde jag glömma min Tekla? Vad har jag för ursäkt att göra som jag gjorde efter jobbet? Bara gå rakt ut i den ljumma eftermiddagen och glömma bort henne.

Jag ska förklara mig. I dag tog jag bilen, for til frissan på förmiddagen och återvände betydligt fräschare på utsidan av huvudet än jag var när jag kom på morgonen. Insidan på huvudet? Ja, den ev fräscheten där ska vi inte diskutera här och nu, basta.  Jag jobbade på bra, det måste jag tillskriva mig själv i dag, det blev en bra mix av möten, barn och planering. Strax före fem klev jag ut i den som sagt ljumma eftermiddagen och gick glatt ner mot stadens centrum. När jag var nästan framme började jag fundera på var min plånbok befann sig. Detta p g a att där förvarar jag mitt busskort. Jag backade bandet - "hm, jag betalade hos frissan och sedan la jag plånboken i bilen, efter det har jag inte använt den".
Det som sedan hann dra runt i min hjärnan gjorde det så gott som samtidigt - det ena var ungefär "skit också, då måste jag ju gå hela vägen hem för då har jag ju varken pengar eller busskort" och det andra, samtidigt som jag kände efter i min byxficka efter ev pengar, "å här har jag bilnyckeln, varför har jag den med mig?"
Därefter kommer jag i samma nanosekund på att "jag hade ju bilen till jobbet i dag".
(Ni vet man hinner tänka tjugotre saker samtidigt känns det som och efteråt är man gald att ingen kunde se hur krokigt och tokigt tankebanorna löpte.)

Ridå!

Det var bara att vända tillbaka till jobbet och hämta Tekla., hon heter så min bil. 
Eftersom jag kände mig lite positiv idag så tänkte jag på tillbakavägen att det var ju ett bevis på att jag börjar få in det som ett vardagligt inslag i tillvaron att gå från jobbet och ner till stan. Att jag faktiskt börjat använda bilen så lite att det känns riktigt naturligt att gå.

Lämna Tekla och hämta henne i morgon? Nä,nä, det skulle det aldrig kunna bli frågan om! Mitt jobb gränsar till ett bostadsområde med dryga trettio år på nacken men dras fortfarande med vissa besvärande olagliga händelser nu och då. T ex är det det område i stan där de flesta bilstölder sker. Dels kanske beroende på att det är rätt lätt att göra det obemärkt då bilparkeringarna ligger "bra" till. Å våran jobbparkering är verkligen undanskymd. Så där törs inte jag lämna min Tekla en hel natt utan tillsyn!

Tack och lov var Tekla till det yttre inte sur - hon kunde ju inte veta om att jag slutat en halvtimme tidigare, jag passerar inte parkeringen när jag går till stan.  Men tänk om hon känner eller anar att jag betedde mig så illa?
Om bilar har en själ så har jag ju verkligen sårat henne nu eller ?


Kommentarer
Postat av: Ella

Jag tror att Tekla föråter dig när hon läser din blogg ;)

2007-03-27 @ 07:55:10
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Självaste Annika

Ella - å va bra!, men hur ska jag få in henne i mitt arbetsrum?Hm.

2007-03-27 @ 08:40:45
Postat av: Micke

Är det ett sånt ställe där 9 bilar av sju möjliga blir stulna?

2007-03-27 @ 13:12:05
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Till Micke Ja periodvis är det nog så, kvällar och helger i allafall. Å vi har ofta rutor som är trasiga efter helgerna, förra veckan var det 6 st och nu i helgen 4.

2007-03-27 @ 19:08:08
Postat av: Ella

Näää du får ju ta med datorn ut till henne.

2007-03-27 @ 22:22:36
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Självaste Annika

Ella - jag har inte en bärbar och dra ut den stationära verkar lite besvärligt...Kanske blir hon nöjd och glad om jag klappar henne lite försiktigt på lacken?

2007-03-28 @ 07:11:46
Postat av: Anna

Skönt att höra att det finns fler än jag som är förvirrade. Ibland snurrar man verkligen till det. Man jag tror inte att du behöver oroa dej för bilen, den ursäktar nog. Ha det bra i det fina vårvädret. Anna

2007-03-28 @ 08:25:04
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Till Anna
En del dagar är mer förvirrade än andra och ibland undrar man hur det ska bli när man blir förvirrad på "riktigt" på ålderns höst!

2007-03-28 @ 08:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0