Fönstertittar

Precis som Ella ägnar jag mig mest åt att "fönstertitta" i bloggar just nu. Det blev så i går och det känns som om det kan bli så någon dag eller tretton.

I övrigt så går väl tillvaron sin gilla gång och ibland är det lite extra piff på den. Som t ex den härliga fredagen. Den innehöll både god mat och dryck, spetsat med skratt, allvar, flams och trams med ett litet gäng av fd arbetskompisar. En sådan där kväll man gottar sig i länge efteråt.

I början av mars berättade jag  i min blogg om att jag gjort en överklagan angående en elevs rätt till personlig assistent till Försäkringskassan. Jag skrev t o m min chefs lilla bidrag. Å idag gottar jag mig åt att FK nu bestämt att han har rätt till personlig assistent, jag inbillar mig lite lätt att det beror på min välformulerade skrivlelse med hänvisning både till FN:s barnkonvention och FK:s eget regelverk. Nu kan det ju vara så att det hade gått vägen ändå med en enklare skrivning men jag har bestämt mig för att tro att jag är en bidragande orsak till godkännandet. Det gick ju inte igenom i höstas och då var det inte jag som skrev....

I kväll har jag varit på ett ryggpass på F&S och det innebär att jag gottar mig åt det också - tycker att jag är en fena på att utmana min kroppkaka till aktivitet. I allafall i dag.

Så som ni förstår har jag fullt upp med att vara lite självupptagen just nu,  är det så att ni tycker det är okej så är ni välkomna tillbaka fler gånger - jag kan ju vara ödmjukare en annan dag. Om ni  inte tycker det är okej så är ni också välkomna tillbaka - av samma anledning, den ödmjuka.

Å det är fritt fram att fönstertitta men även att kommentera!  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Gå in på bloggen ovan och visa ditt stöd, och uppmana alla andra att göra det!

2007-05-07 @ 23:09:37
URL: http://superslimline.blogg.se
Postat av: micke

Så klart att du ska ta åt dig, ett välformulerat brev kan göra underverk:..
Ha de gött!

2007-05-08 @ 09:51:39
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Annika

Micke, tack - du har rätt, jag tar åt mig!

2007-05-08 @ 21:30:03
URL: http://www.amatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0