Gräsligt

Äntligen! Nu är det klippt. Gräset alltså. Det gick bra med handjagaren, fast jag fick ju köra mer än en gång på en del ställen. När jag ändå var i tagen så sopade jag fram gamla löv under bron och tog upp lite annat skräp. Å skurade bron. Samt tog bort tallriset. Ja, det har stått sedan i julas...

I morse stavade jag. Hade tänkt mig en längre sväng men helt plötsligt blev jag tvärhungrig, så det var bara att stava hemåt. Å väl hemma unnade jag mig en långfrukost med en hel kanna te och goda mackor med både skinka, keso och grönsaker på. Å fil med frukt. Det är extra skönt med helg vid frukosttiden tycker jag.

På mitt jobb så flyger dagarna iväg och det är tusen miljoners saker som ska göras innan skolavslutningen.
Å alla som har s k uppehållstjänst (läs Lärare) de suger ur sig de sista krafterna och förväntar sig att alla runt omkring ska hänga med på tåget. Men
HALLÅ ALLA NI SOM ÄR  LÄRARE   (jag vet att mitt  fack kallar oss alla för lärare men det tycker inte jag är rätt, pedagoger borde vara samlingsnamnet): Vi är ett stort antal kollegor till er som faktiskt ska ha krafterna kvar i flera veckor till - vi jobbar på fritids! En del av oss har inte semester förrän i slutet på juli, vi kan inte sätta oss ner som "ursketna" päron efter utvärderingsdagarna och njuta av tanken på att det ligger "ett hav av lediga dagar" framför oss. Så försök förstå om vi sätter ner klacken i bland och varken vill eller orkar med alla aktivitetsdagar så här i slutet av terminen! Det är inte av illvilja utan av ren och skär överlevnadsinstinkt!


Om jag nu hänger en tvätt, stoppar i en till och plockar ihop lite i min stökiga hall - visst kan jag få ta mig ett glas vin till maten då? Iofs gör jag ju som jag vill men det är alltid trevligare om mina laster bejakas av någon fler än mig själv! 
Ha det gott i majkvällen!


Kommentarer
Postat av: Ella

Vad duktig du är som klippt gräs och skurat o allt vad du gjort.
På somrarna skulle jag med kunna tänka mig att vara lärare.

2007-05-26 @ 21:23:36
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Självaste Annika

Ella; jag har inte alls varit duktig - det har inte gått i någon större fart men det känns lite skönt att ha det gjort. På somrarna är det nog många som skulle vilja vara lärare!:)

2007-05-26 @ 21:34:51
Postat av: Mikaela

Handjagare är bäst! Det blir fint och så känner man sig så himla duktig efteråt. Nästan så man kan se att man tappat ett...halvt kilo iaf :P
Hoppas du tog dig ett glas vin! Tycker du var väl förtjänt ett...minst ett ;)

2007-05-27 @ 21:44:35
URL: http://mikaaaelaa.wordpress.com/
Postat av: Självaste Annika

Mikaela, jag tog faktiskt två...:)

2007-05-27 @ 22:32:38
Postat av: Mikaela

Bra gjort ;)

2007-05-28 @ 12:02:52
URL: http://mikaaaelaa.wordpress.com/
Postat av: Anneli

Vad duktig du är som stavar, klipper gräs, skurar och fejar!
Jag huserar i trakterna kring Oviken i södra delarna av Jämtland (ca 4 mil sydväst om Östersund). Vi har dessutom köpt en stuga i Arådalen, som ligger i Oviksfjällen. Nu väntar vi bara på att snön ska försvinna där uppe så att vi kan åka dit och njuta av fjälluften :)

2007-05-30 @ 07:54:57
URL: http://tittmyrvagen25.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0