Mätt och belåten ser jag framemot morgondagen!

Jag är jättemätt, har nyss torkat golven och ute är det inte riktigt mörkt fast klockan är 23.15. Fantastiskt!
Det är bara att njuta, det vänder runt midsommar igen och mörkret smyger sakta på oss här i norr . Fast då brukar jag övergå till att gilla att man kan sitta och mysa med ljuslyktor kors och tvärs. Allt har sin tjusning.

I kväll har vi varit ut och ätit gott i arbetslaget, den halvan som arbetar med de lite äldre barnen och jag är ju som "päran" (potatisen) - går att använda till det mesta så jag brukar jobba med dem också. Vi har haft handledning udner året och vår handledare ska flytta så vi passade på att bjuda med honom också. Det var jättegod mat och nu är jag så mätt! Har försökt jobba bort mättnaden genom att dammsuga och torka golven. Det hjälpte inte. Mot det mätta alltså, golven blev så fina så!

I morgon bitti kommer en härlig kompis och hon stannar ända till söndagkväll, det ska bli kul!  Jag har tagit ledigt tor-fre så vi riktigt ska kunna umgås. Å vi ska tona håret på varandra, det brukar vi göra. Vad hon inte vet är att hon ska få hjälpa mig att röja till på altanen och ev även lite i trädgården...Bussig kompis jag är va?
Tänkte släpa med henne på någon handelsträdgård  så hon kan berätta för mig vad jag behöver för växter, hon är bra på att piffa till det på altaner etc.

Nu är det sovdags!


Kommentarer
Postat av: Micke

Klart man ska utnyttja kompisars färdigheter när det gäller sånt.. haha!! ha de gott!

2007-05-30 @ 23:53:34
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: ~M~

Hoppas att ni får det trevligt du och din vän :)

2007-05-31 @ 12:54:53
Postat av: Christina

Tra-la-la-la-laaa! Kolla får du se ... sidan är väck :D (Ville bara smyga in och säga det)

2007-05-31 @ 15:17:34
URL: http://solusfemina.squarespace.com
Postat av: Sylvia

Det var en rolig liknelse om potatisen. Den skall jag knycka av dig. Ha en skön helg med kompisen.

2007-06-01 @ 19:02:28
URL: http://pantersylvia
Postat av: Anki

Kompisar ska användas till det de är bra på!
Ha det gott i helgen!
Kram!

2007-06-01 @ 21:59:35
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Micke;Jadu, här har grejats hela helgen!
~M~;Vi har haft det jättegott!
Christina; Så bra!
Sylvia; Knyck du!
Anki; Är det så? Isåfall har jag gjort alldeles rätt!

2007-06-03 @ 22:04:51
Postat av: Ella

Näää mörkret har ingen tjusning alls. Och hu vad hemsk du är som säger att det vänder snart... även om du har rätt ,)

2007-06-04 @ 20:56:45
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Självaste Annika

Till Ella; men det gör ju det - vänder alltså.Å det mörker jag menar har sin tjusning och innebär att man kan elda ljus och städa med "runda hörn" ibland för man kan släcka ner och låta stearinljusen fladdra så syns inte dammet!:)

2007-06-04 @ 22:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0