Midnatt råder!

Klockan går mot midnatt och här sitter jag . I mitt badrum jobbar lilla maskinen - jag är som inte så välplanerad just nu känns det som. I morgon kväll ska jag äntra tåget för att hälsa på min lilla snorpa. Å tror du att jag hade de kläderna rena som jag ska ha med mig? Näe, så nu tvättar jag. Å jag befarar att jag blir uppe en stund till,  jag som försöker få ordning på min kassa sömn...Men jag ska försöka sova på tåg i morgon och det är inget jag brukar vara så bra på. Så jag tänkte att om jag vrider lite på dygnet så kanske jag är så trött att jag kan sussa på tåget. Utan att störas av rälsskarvar, omkopplingar, övergång till heldragen räls, stopp, kupégrannars snarkande och framför allt dessa idioter som tror att det är ljudisolerat på tåget och pratar med hela stora alfabetet varse klockan är morgon, natt eller sen kväll!

Ja, visst verkar jag gnällig och frågan är om sådana som jag ska åka nattåg...Det finns dagtåg - slöseri med semesterdagar tycker jag. Det finns flyg - men t o m det billigaste avgångarna var dyrare än tåget och flödet in i plånboken verkar inte vara riktigt i takt med behovet av utflöde... J ag har ju kunnat stanna hemma och sovit i min säng  och sluppit allt besvär. Men nu är det faktiskt så att jag längtar efter att få träffa min dotter och jag längtar efter att få vara lite ledig och jag längtar efter att få, förhoppningsvis, lite varmare än vad vi haft här idag. Sådeså.

F ö så vill jag lämna en duktighetsrapport: Jag har promenerat en halvtimme idag o c h varit på ett F&Spass, man blir ju rent imponerad eller hur?! Å kanske, kanske har det börjat synas i lite lägre siffror på vågen...

Men nu är det dags att hänga tvätt och sedan "nanna kudden"!

Kommentarer
Postat av: Micke

Gillar att åka tåg, så avkopplande på nåt vis..
längesedan jag åkte nån längre sträcka nu, kanske dags o ta en tur o retur till sthlm typ.

Ha en skön resa!

2007-05-15 @ 00:52:19
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: camilla

t¨åg är gött att åka...välkommen tillbaka..*S*

2007-05-15 @ 08:07:27
URL: http://q65.blogg.se
Postat av: Sylvia

Oj - det var långt bort att sin dotter, när det t o m tar hela natten att komma dit. Så njut av varandras sällskap nu och ha det bra.

2007-05-15 @ 19:23:29
URL: http://pantersylvia
Postat av: ~M~

Hoppas att du får det trevligt med din dotter och att det går bra att sova på nattåget för dig.
Själv mår jag illa av att åka fram och tillbaka när jag försöker att sova :P

2007-05-16 @ 12:13:58
URL: http://afairytale.blogg.se
Postat av: Anki

Ha det så bra på resan!

2007-05-17 @ 09:43:41
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Anonym

Till alla: Resan var bra, jag sov dåligt på tåget men träffa dottern var underbart!

2007-05-25 @ 07:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0