Frukostyoughurt

En tallrik med youghurt naturell ingår i min frukostmeny mest sju dagar i veckan. I bland är jag duktig och skär ner diverse olika frukter i den, ibland lyxar jag den med lite hjortron. Oftast blir det nog bara en skivad banan i youghurten och lite kanel därpå.

I morse svepte jag fram i köket, trött och hungrig och lite jäktad...Tekopp här, youghurttallrik där - pytsade i banan och kanel.Slog mig ner och tog njutningsfullt en sked youghurt och det var gott. Efter andra skeden hann jag känna att det smakade annorlunda men tog glatt en tredje sked - då kände jag lukten. Av curry!

Onekligen en något annorlunda smak på youghurten men jag slevade i mig det i allafall, bananer och curry brukar ju passa bra ihop.

Trots allt tänker jag försöka återgå till den vanliga smaksättningen av youghurten i morgon!


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Inte bara jag som vimsar runt på morgnarna tydligen. Man får vara öppen här i livet för nya sensationer.

2007-10-01 @ 20:00:09
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Sylvia, ja rätt som det är kanske det blir riktigt bra?!

2007-10-01 @ 20:41:29
Postat av: Micke

curry?
hehe.. ja, allt går väl ner om man är hungrig!
MVH: Elefantmannen!

2007-10-01 @ 21:29:52
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Micke;eller om man är trött...

2007-10-01 @ 21:40:14
Postat av: ~M~

Ibland går det lite väl fort på mornarna :)

2007-10-06 @ 00:05:11
Postat av: Självaste Annika

~M~, ja, det är som om kroppen pinnar iväg flera meter före hjärnan...

2007-10-06 @ 11:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0