Min lördag

Hm, morgonen bjöd på sol men den förvandlades till gråmulet dis. Sent i går kväll snöade det lite lätt här, vilket var helt enligt tv-meteorologens  prognos. Liksom det regn som kom på eftermiddagen. Vad det ska vara för väder i dag vet jag inte riktigt, ägnade mig mer åt förstörelse- program igår än väderleksrapportering.


Däremot vet jag vad min dag ska innehålla. Alldeles snart blir det lunch och sedan är det dags att plocka en banankaka ur ugnen. Hemköp hade krav-odlade bananer för 9.90 kilot häromdagen  och då kan väl bakande av en banankaka anses rätt befogad?!


Sedan drar jag i väg på en liten kökstur, dvs jag ska titta lite på köksinredningar. Jag vill och behöver byta inredning och vitvaror i köket men...Pengarna räcker kanske inte till exakt ett drömkök, så det får väl bli billigare variant och förhoppningsvis minst lika praktiskt. Kanske  t o m mer praktiskt - drömkök har väl en tendens att vara just ett uttryck för drömmar och inte för den verklighet man susar runt i.
Någon som har lust att komma och hjälpa mig att riva ut det gamla?!


Den sena eftermiddagen sitter jag på vår rätt nybyggda fotbollsarena och tittar på fotboll. Det är semifinal i dm-spelet, de som möts är klubben som fotbollsfostrat min dotter nästan ända upp i a-laget och den klubb som välvilligt erbjudit henne att träna med dem under skolloven.

Å jag tror att jag håller på det senare laget.


Sedan är det väl till att dimpa ner i soffan och zappa runt...I går såg jag en film som jag redan sett en gång och ändå var jag tvungen att se den till slut. Fast jag visste ju att det skulle gå bra för Sandra Bullock och Hugh Grant, i Two Weeks Notice. Jag gillar nog lyckliga slut, tror jag.
I morgon kanske jag kan berätta för er om Kyrk-bion jag var på häromdagen.


Ha en skön lördag!



Kommentarer
Postat av: Sylvia

Efter en sån lördag full med aktiviteter kan det väl vara skönt att slappa i soffan lite. Jag såg samma film, hade också sett den förut men blev kvar av ren slöhet. Lite småtrevlig även om Hugh G ser och uppträder likadant i alla sina filmer.

2008-04-05 @ 17:33:41
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Micke

Kyrkbio?
Låter spännande!!

Ha de gott!
:)

2008-04-06 @ 11:33:30
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Anonym

kök är dyra, hug grant och sandra bullock är bra och i sundsvall snöar det!

2008-04-08 @ 14:22:48
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Sylvia

Vill bara titta in och säga Hej! Ha en trevlig lördag och söndag.

2008-04-13 @ 08:25:54
URL: http://pantersylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0