Slutet närmar sig...

..på semestern. Som varit bra och rätt lång, i snart fyra veckor har min ledighet varat. Egentligen är det lite länge för mig - jag tappar liksom lusten och "goet" för jobbet...det är nu jag utan tvekan skulle säga upp mig om jag vann lite miljoner!
Eftersom det knappast lär inträffa innan måndag så är det väl dags att trimma in hjärnan på att verkligheten närmar sig.
En verklighet som kommer att ta en del kraft så här i början av läsåret, det vet jag och jag ska försöka begränsa mig, inte låta hjärnan gå på högvarv runt scheman, planeringar, metoder mm.

Dagen är grådaskig, jag känner mig likadan - kommer liksom inte igång riktigt. Ta till ex det här med packningen, den står där och vill verkligen upp...Efter treveckor "på turné" är den rätt diger. Diverse saker som dottern växt ur/inte vill ha i sitt internatrum längre, nya saker inhandlade på mina små shoppingrundor och så både rena och smutsiga kläder. Ja, det är ju bara att hugga in i skroten!
Fast först ska jag dricka kaffe!

Kommentarer
Postat av: Micke

Jo, det blir allt lite att ta tag i efter en semester, jösses.... sen att återgå till jobbet...usch... men man får försöka göra som många andra, hjärntväta sig till att det är "skönt att komma igång igen"... jag var sån förr också, rättade in mig i ledet och uttalade ramsor om hur gott det var att komma igång igen... herregud vad man ljög, både för sig själv och andra.



Men... om man har det där ultimata arbetet, ja, jag vet inte, har aldrig haft ett sånt fast arbete som jag älskar, men DÅ kanske det skulle vara skönt att komma igång igen!! ??



Ha de gott!! :)

2008-08-14 @ 16:47:10
URL: http://beckfjall1.blogg.se/
Postat av: Självaste Annika

Micke; ja, framför allt är det sig själv man måste ta tag i! Å idagens läge så ska man nog vara extra glad för att man inte är arbetslös och inte heller sjuksriven. Ingedera verkar ju vara acceptabelt även om man inte själv kunnat påverka det hela!

2008-08-14 @ 20:21:16
Postat av: Sylvia

Ja det är alltid en omställning när man efter en lång ledighet skall tillbaka till vardagen med tider att passa, och alla andra krav som följer med jobbet. Men det brukar ju ge med sig efter ett par dagar i selen igen.

Att få små bilder är jätteenkelt. Det är bara att välja "miniatyr" när man laddar ner. Då blir bilderna små och systemet är så fiffigt att de med automatik går att klicka på. Jag gör ingenting.

2008-08-14 @ 20:26:56
URL: http://pantersylvia.blogg.se/
Postat av: Självaste Annika

Sylvia, då förstår jag - trodde att miniatyr helt enkelt bara var en mindre bild!

2008-08-14 @ 22:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0