Kura

Det här med årstider är egentligen rätt skönt, tycker jag, Det finns en njutning i alla fyra, just nu konstaterar jag att det blir mörkare om kvällarna, det är inte höst ännu men jag börjar se fram emot den. På hösten kan man börja kura skymning med lite stearinljus eller drälla runt med ljuslyktorna för vämreljusen överallt. En höstpromenad kan vara alldeles underbart härlig - tänk när luften är så där hög och klar, den är en fröjd att andas in!

Kura skymning gör jag faktiskt redan utan stearinljus i en del rum - snart, snart är det min tur att få elrenoverat och jag har plockat ner en hel del lampor redan. Funderar på om jag måste ställa en ficklampa brevid sängen - slog  i överallt i morse klockan tre. Då hade den bärbara telefonen laddat ur och låg och pep,,,Jag famlade mig nerför trappen, runt i köket tills jag yrvaket kom på att den låg nog i hallen. Då hade jag redan hunnit införskaffa mig några ömma punkter på tår och fotknölar. Det värsta är att det är ingen annan än jag som ställt grejerna där de står...Förmodligen skulle jag inte göra mig som inbrottstjuv - tänk att famla runt i okända lägenheter och hus i mörkret och försöka både röra sig tyst och hitta värdeföremål!

Appropå att röra sig - det borde jag göra mycket mer, idag blev det  bara en kort kvällspromenad. Attans att det ska vara så svårt att få till det där med den dagliga dosen motion, det dagliga brödet är lättare att få i sig!
Näe, nu ska jag kura ihop mig i sängen, godnatt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0