image37

image37
´
Så här mycket snö hade vi för två veckor sedan. Efter det har det kommit mer och tinat och kommit mer...Nu verkar det vara plusgrader igen, förhoppningsvis inte så många och inte så länge...

I går var jag på ett sk homeparty, hemfest blir det på svenska kanske?  Det var inte plastburkar, inte smink, inte kläder utan smycken och sjalar!  Jag gick dit utan plånbok, medvetet val, för att inte handla. Det var silver, pärlor och guld om vartannat. Mycket som var vackert och egentligen inte dyrt heller. Jag hade ingen plånbok med mig och hade inte för avsikt att handla. Men det blev två par örhängen och en sjal...Det kostar mig tvåhundra. Det var helt ok att vänta med betalningen tills idag. Så då ska jag fixa det i em och samtidigt titta på en sjal till som hon tror ska falla mig i smaken....


F ö så är det här en dag när jag jobbar lite mindre och då ska förmiddagen ägnas åt diverse småärenden. Väl på jobbet så blir det bl a lite planering och elevvårdskonferens. Eller EHT - elevhälsoteam- möte som det heter här numera. Fast det är i princip samma sak. I arbetslaget har vi pratat ihop oss om vilka barn vi behöver ta upp och varför så det kan nog bli rätt strukturerat möte.


Hoppas ni får en fin dag, gärna med lite lätt snöfall och några minusgrader. Det skulle jag vilja ha!


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Vad vitt och ljust du har! Här finns ingen snö alls - det är ju trots allt slutet av januari. Är det klimatet som förändrats eller kommer jag bara inte ihåg. I mitt minne var barndomens vintrar alltid snörika!

2008-01-29 @ 18:40:07
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Sylvia; I min barndomsvintrar var det inte så här ljuvt i januari - då var det 15-25 minusgrader. Den här dagen var det ca. -5 och sol mitt på dagen, jätteskönt.Jag tyker det är bra med snö, det blir lite ljusare och mjukare i tillvaron då.

2008-01-29 @ 19:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0