Snörvel

Täppt, täppt är det i min näsa - vilket sätt inleda maj månad på! Annars är det lugnt, inga skandaler, skvaller eller mystik att förtälja om.

I går var det säsongspremiär för damfotbollen i division två, jag var givetvis på plats. Eftersom jag numera är en rätt rutinerad åskådare så insåg jag att trots plusgrader var det bäst att gardera klädseln. Med dunjacka! Den behövdes frampå eftermiddagen när bister vind svepte över idrottsplatsen. Så hårt är det att vara supporter i norrländska inlandet!


Annars så är nog våren i antågande och Marta-bilen har fått vårstassen på i form av sommardäck. Själv har jag ingen lust med vårstass - jag försöker fortfarande få någon ordning på kroppkakan min. Vilket är segt, svårt och trist. Men med tanke på vad som förmodligen finns i arvsmassan min är det nog säkrast att minska midjemåttet!


Kommentarer
Postat av: Anki

Jaså, här finns inga skandaler att läsa om. Trist! Men jag hade ju själv inget sådant att förtälja. Men vi har i alla fall kommit längre med våren, här i Sörmland. Björkarna slog ut för en vecka sedan, och det är den här skira grönskan som jag tycker är vackrast.
Kram!

2008-05-04 @ 08:33:41
URL: http://ankitankar.blogspot.com
Postat av: micke

Snörvlar själv en del pga allergin här på västkusten!!
Tack gode gud för zyrlex!.!

2008-05-04 @ 12:25:14
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Självaste Annika

Anki; nu är det på gång med musöron lite här och var i träd och buskar, resten ordnar sig nog i helgen - då ska de bli varmt!

Sylvia; Allergisnörvel verkar inte kul, kanske är en snabb snuva att föredra?

2008-05-07 @ 17:57:45
Postat av: Micke

Det får bli nedför backen, har man tur så lossar öglorna som håller repet när han ska ner till dalen där!!
hehe

2008-05-08 @ 10:00:59
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Sylvia

Ha en skön helg. Hoppas snörvlandet gett med sig.

2008-05-10 @ 08:10:56
URL: http://pantersylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0