Tandvärk

Jag har ont i tänderna men det är varken Karius eller Baktius som härjar i min munhåla. Nej, det beror på att jag gått och skärpt mig i flera timmar eftersom jag inte kunde skärpa mig en stund tidigare. Hänger ni med?

Jag blev helt enkelt förbannad och var varken trevlig, timid eller taktfull. Så sedan försökte jag skärpa mig och det är väl därför jag har ont ända ner i överkäkens ben, att hålla skärpan i flerat timmar är inte lätt alla dagar. Nu när jag är hemma och hungrig och sur och avslappnad, då först inser jag att jag gått omkring och försökt uppföra mig. Å att det kostar på.

Vad som hänt? Tja,det beror på som jag skrev om i förra inlägget:  en arbetskamrat som tar enorm plats, aldrig gör fel och gärna vill styra ,om inte hela världen så i allafall norra Europa. Det frestar på.

Det frestar på. Det frestar på mycket just nu. Ända ner i käkbenet.

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Låter verklige jobbigt att arbeta ihop med en sådan människa. Har ni försökt tala om för henne hur hon uppfattas? Jag skall inte ge några goda råd för det kan jag inte, men hon skulle kanske behöva veta hur folk omkring upplever henne. Borde väl hennes och er chef kunna ta upp under något utvecklingssamtal.

Men det är svårt - oftast slutar det med att någon slutar för själen tar inte hur mycket stryk som helst.

2009-01-28 @ 17:40:08
URL: http://pantersylvia.blogg.se/
Postat av: Självaste Annika

Sylvia, här stämmer verkligen uttrycket "att slå vatten på en gås"

2009-01-28 @ 20:04:39
Postat av: Dulsinea

Sådana vänner är bara "Energitjuvar" tycker jag.

Känner med dig.kram.

Dulsinea

2009-01-29 @ 13:34:51
URL: http://gogunon.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja du, snacka om att bita ihop. Det har jag också gjort, så hårt att jag fick ont från tänderna ända upp i tinningarna.

Kram!

2009-02-01 @ 10:22:51
URL: http:// ankitankar.blogspot.com
Postat av: monica Norge

hittade hit från mona tror jag ;)

Du sånna Energitjuvar har jag med på jobb särskillt en hon tar knäcken på dig , hon varit lååågledig nu, och kommer imorgon jag ser hela dagen framför mig *urk'



Kanske man kan ha bettskena på jobb???

Sköt om dig

2009-02-09 @ 22:41:52
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0